Voor het nieuwe forum, klik   hier
Jacko
Ik heb enkele weken terug een R1100s van 2000 gekocht met 53000km op de teller. Nu ik hem wat meer leer kennen voel ik af en toe een soort tik bij het afremmen op de motor en weer gasgeven. Nu lees ik in forums veel over speling in het cardan. Bij die van mij zit er volgens mij nogal wat speling in. Met de motor op de bak en in de eerste versnelling zit er een vrije slag op het wiel van 7,5cm gemeten op het loopvlak van de band. Het kan volgens mij zijn dat ik dit voel. Kan iemand mij vertellen wat deze speling mag zijn? Dit omdat ik ook nog garantie op de fiets heb. En waar zit de slijtage meestal in?

2 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Mijn rij-instructeur heeft een R1200 en liet daarvan ook eens de vrije slag van het achterwiel zien: ook al gauw 7,5cm, als het niet meer was. En hij maakte zich er in het geheel geen zorgen over. Ik neem aan dat het grootste deel van die speling in de versnellingsbak zit, maar alle onderdelen van de overbrenging - en dat zijn er nogal wat - hebben natuurlijk speling.