Voor het nieuwe forum, klik   hier
Kappel
Hallo bikers, Mijn Rt'tje met iets meer dan 200.000 op de teller voelt de laatste tijd wat minder lekker aan. Speling in de aandrijving. Het achterwiel kan ik ongeveer een graad of 15 bewegen (in de eerste versnelling). Uiteraard kunnen het een aantal dingen zijn. De cardanklok, de cardan as, de bak. Op mijn oude Golwing was het gemakkelijk, rubbermof een beetje wegduwen en snel kun je voelen waar het zit. Iemand een tip hoe dit te doen alvoor ik de hele zaak uitelkaar gooi? Bedankt Groeten Patrick

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Hoe vertaald zich 15'? Ik meet altijd 2-2,5 cm op de velgrand als normaal. Verdachte nr1 is een van de kruiskoppelingen in de aandrijfas, kan je zonder demonteren slecht zien. Groeten, Paul.

  2. Kappel
    Hoi paul, bedankt voor je reactie.... Ik moet hem uit gaan bouwen. Met een vaartje van 160km per uur.... Bang...... Ik ben bang dat het de bak is en niet de kruiskoppeling. Afwachten, volgende week ga ik sleutelen, auch

  3. Egbert
    Dag Kappel ik ben weliswaar geen biker, slechts een gebruiker van een r80/7 met zijspan, en ik begrijp het stuk 160 ... bang niet helemaal, in je reactie. Ben je bang voor 160 of doet-ie bang bij 160? En is dat dan Km/h of Rpm? Speling in de aandrijving kan je meten door de zaak zorgvuldig en deskundig uit elkaar te te halen en tijdens demontage goed te meten. Een schuifmaat levert, mits goed toegepast, veel informatie. En zo te lezen levert een gradenboog ook gegevens, echter of ze informatie worden hangt af van wat je kunt met wat je weet. Misschien heb je een dealer in de buurt die, weliswaar voor veel geld, jouw vragen kan beantwoorden en oplossen. Sterkte, BIKER. Groeten Egbert

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum: hihi, het was de kruiskoppeling. Gigantisch hoe zoiets kan breken:-)

  5. jesper
    Kruiskoppeling die breekt........ Heb je er toevallig een foto van gemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar. Het lijkt mij dat dat zo'n beetje het sterkste (taaiste) stukje zou moeten zijn in de aandrijving?? Gr. Jesper