Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'christiaens pierre', geïmporteerd van het oude forum: mijn motor hakeld tussen 1500 een 2000rpm boven deze toerental loopt hij vlot, ik vermoet een parasiet lucht in de lucht box dit tussen het filter en cilynder heeft iemand daar ervaring mee

11 reacties

  1. Egbert
    Wat is in vredesnaam een Montauk 1200? Groeten, Egbert

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
    Wat is in vredesnaam een Montauk 1200? Groeten, Egbert
    Egbert, Wat valt me dat van je tegen, dit is een BMW R1200C Montauk dit model is uitgebracht in 2004. Misschien iets te modern voor jou. groetjes

  3. Egbert
    Beste Bert. Ik hou inderdaad niet meer alles bij wat er op de markt wordt gebracht. De type-aanduiding Montauk is mij dus daardoor ontgaan. Misschien omdat ik tevreden ben met mijn "verouderde" R80 uit 1982 die het gewoon doet, die simpel te onderhouden is en waaraan ik heel veel zelf kan doen. Het meest complexe in mijn motor is een klein zwart doosje met 6 aansluitingen dat dingen doet als ik de motor aanzet. En met dat doosje heb ik nog nooit problemen gehad. En als ik bij problemen ontdek dat dit doosje het probleem is vervang ik het, moet nog zien dat dat mij overkomt. Dit is volgens mij in mijn motor het enige onderdeel dat je echt niet zou kunnen repareren. Ik bedoel maar, zelfs een relais kan je in noodgevallen nog tijdelijk repareren of overbruggen. Kan je een plaatje monteren van de Montauk? Ik ben wel benieuwd wat voor motor dit is. Bedankt voor je input die mij naar de moderne tijd trekt. Niet cynisch bedoeld, alleen een beetje grapmakend. Groetend, Egbert

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
    Beste Bert. Ik hou inderdaad niet meer alles bij wat er op de markt wordt gebracht. De type-aanduiding Montauk is mij dus daardoor ontgaan. Misschien omdat ik tevreden ben met mijn "verouderde" R80 uit 1982 die het gewoon doet, die simpel te onderhouden is en waaraan ik heel veel zelf kan doen. Het meest complexe in mijn motor is een klein zwart doosje met 6 aansluitingen dat dingen doet als ik de motor aanzet. En met dat doosje heb ik nog nooit problemen gehad. En als ik bij problemen ontdek dat dit doosje het probleem is vervang ik het, moet nog zien dat dat mij overkomt. Dit is volgens mij in mijn motor het enige onderdeel dat je echt niet zou kunnen repareren. Ik bedoel maar, zelfs een relais kan je in noodgevallen nog tijdelijk repareren of overbruggen. Kan je een plaatje monteren van de Montauk? Ik ben wel benieuwd wat voor motor dit is. Bedankt voor je input die mij naar de moderne tijd trekt. Niet cynisch bedoeld, alleen een beetje grapmakend. Groetend, Egbert
    Egbert, Ik ben niet zo'n ster in foto's maar ik hoop dat hij gelukt is.

  5. Egbert
    Bert, bedankt voor de snelle reactie. Wat een ander soort motor dan mijn R80 is dit. En ik weet wel dat moderne motoren een andere vorm hebben dan mijn '82 ijzer, en ik ben evengoed onder de indruk. Dit ziet ef wel beter uit dan de 1200 custom, wat ik een echte herintredersmotor vond. Deze straalt wel dynamiek uit, en vast wel rijplezier. Evengoed niet mijn soort, ik heb niks met die tussen tank en kont zitpositie. Op mijn R80 kan ik nog een beetje verzitten, voorover, rechtop. Als ik het goed zie is dit een oliekop boxer? Nu weet ik in ieder geval wat een montauk 1200 is, bedankt voor je bijdrage. Leuk toch dat er zoveel verschilende soorten motorfietsen zijn zodat iedereen wel een leuke kan vinden? Groeten, Egbert

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:
    mijn motor hakeld tussen 1500 een 2000rpm boven deze toerental loopt hij vlot, ik vermoet een parasiet lucht in de lucht box dit tussen het filter en cilynder heeft iemand daar ervaring mee
    ....maar ondertussen zit de oorspronkelijke vraagsteller nog steeds te wachten op iemand die iets kan zeggen over "een parasiet lucht in de lucht box" en wel "tussen het filter en cylinder" Zit daar (tussen filter en cylinder) bij deze BMW misschien nog een carburateur of wellicht een inspuitstuk dat voor de zo gevreesde "hakeling" kan zorgen? Beste mensen, helpt elkander....

  7. Egbert
    Als je met parasiet lucht "valse lucht" bedoelt zou je kunnen controleren of alles wat dicht moet zijn ook echt goed dicht is. Anders zou wellicht de electronica de boosdoener zijn? Succes, Egbert

  8. Arno
    Geen James Bondfans hier. Het verschijnsel lijkt op het zogenoemde 'konstant fahr ruckeln'. Bij een laag toerental rijdt de motor schokkerig. Het verschijnsel verdwijnt als er gas wordt gegeven. Vooral de oudere injectiemodellen hebben hier last van. Wel eens gelezen dat er per kop een extra bougie werd gemonteerd om het probleem het hoofd te bieden. Lijkt me een zaak om met de motor naar de dealer te gaan en kijken of ze de boel beter (rijker) kunnen afstellen. Groet, Arno

  9. Gerre
    KFR, is inderdaad het verschijnsel, rij ook met een cruiser. Ben zelf aan het experimenteren om het te verhelpen. Heb de indruk dat alle beetjes helpen. Heb kleppen afgesteld, synchroniseren ( via luchtregeling aan inlaat ) Brisk bougies (moet ik nog doen) en codeersplug die is origineel van Bmw te krijgen en zorgt dat de leegloop vlotter gebeurd. Voor de rest is het verschijnsel eigenlijk normaal, dus niet teveel zorgen maken. Mijn broer rijdt met een cruiser van 1997 (de eerste die uitkwamen) en toen ik hem sprak over KFR wist hij totaal niet wat ik bedoelde...hij was dit zodanig gewoon dat hij er geen erg meer in had.

  10. janreb
    Je antwoord is 6 JAAR te laat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!