Voor het nieuwe forum, klik   hier
Egbert
Hallo mensen, wellicht ook een interessant draadje: wie weet iets uit de geschiedenis van een genoemde motor? Mijne is een R80 TIC, oorspronkelijk met volle tourkuip, onder meer ex douane (is mij verteld). Kenteken MF 87 BX. Is er iemand die iets van de geschiedenis weet? Groeten, Egbert

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum: Egbert zoals je kunt zien in 1995 voor het laatst van eigenaar verwisseld Datum eerste toelating 18-05-1982 Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-05-1995 Datum eerste afgifte Nederland 18-05-1982 Wacht op keuren Nee

  2. Egbert
    Rene, bedankt en dit wist ik dus. Wat mij interesseert is de geschiedenis voordat ik hem op (mijn) naam liet zetten. Dat is de insteek van dit draadje, sorry als ik daar niet voldoende duidelijk in was. Groeten, Egbert

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Egbert wat is de kleur? Nederlandse (ex) politie en legermotoren hebben bij nieuw een eigen soort kenteken. Het orginele kenteken wordt bewaard en wordt pas afgestempeld als de motor in het 'burgercircuit' gaat komen. Daar staat dan wÈl op bouwjaar huppelepup. Mijn exfranse politiemotor heeft bij mij staan datum deel 1 :1990, bouwjaar 1986. Dus in nederland gekomen in 1990. De kleur blauw is niet zo donker als die nederlandse versies. Via het framenummer kon ik via een kennis het eerste verleden terughalen, dat zal bij jou ook wel moeten kunnen lijkt mij. Een bmw dealer kon mij toen vertellen dat het een Zwitserland uitvoering was(?) Wat dat inhield wist hij ook niet. Trouwens, wist je dat het ontstekingsmoduul hetzelfde is als een Volvo 440, code 2003 bij de automaterialenhandel, voor een fractie van de orginele prijs. gr marcel

  4. Egbert
    Marcel, mijne is metallic blauw, van dat tamelijk lichte. Kenteken is begonnen in april 1982 of zo, hetgeen past bij de leeftijd volgens frame nummer. Ik denk dat de douane (als het inderdaad ex-douane is), mogelijk rechtstreeks het gewone kenteken hanteerde, dat weet ik dus niet. Groeten, Egbert

  5. bert
    Egbert wat is de kleur? Nederlandse (ex) politie en legermotoren hebben bij nieuw een eigen soort kenteken. Het orginele kenteken wordt bewaard en wordt pas afgestempeld als de motor in het 'burgercircuit' gaat komen. Daar staat dan wÈl op bouwjaar huppelepup. Mijn exfranse politiemotor heeft bij mij staan datum deel 1 :1990, bouwjaar 1986. Dus in nederland gekomen in 1990. De kleur blauw is niet zo donker als die nederlandse versies. Via het framenummer kon ik via een kennis het eerste verleden terughalen, dat zal bij jou ook wel moeten kunnen lijkt mij. Een bmw dealer kon mij toen vertellen dat het een Zwitserland uitvoering was(?) Wat dat inhield wist hij ook niet. Trouwens, wist je dat het ontstekingsmoduul hetzelfde is als een Volvo 440, code 2003 bij de automaterialenhandel, voor een fractie van de orginele prijs. gr marcel
    Hallo Marcel ben altijd 'in' voor goedkoop, bedoel je met onstekingsmoduul het gedeelte onder de tank waar die brede stekker in moet? En wat is het prijsverschil? Heb je nog meer van die tips? Hoe houd ik motorrijden betaalbaar, wil wel blijven rijden! De Zwitserse uitvoering is die met een aparte leiding vanaf het luchtfiter naar de cylinderkop/verbrandingsruimte, zit met een wartel net onder de uitlaatbocht. Kan helaas geen foto's maken van 'die' van mij.

  6. voorbijganger
    Voordeel heb ik in het verleden eens behaald doorr een dynamo rotor te halen bij de Bosch dealer ipv de BMw scheelde me 100 guldens (toen nog)1980. Ik heb geen idee of dat nog zo is maar als het nodig zou zijn zou ik zeker informeren.

  7. j_vervloet
    Wat de Zwitserse motor heeft komt ook voor bij de Amerikaanse uitvoering. Er wordt dan extra lucht gemengd met het hete uitlaatgas om onverbrande koolwaterstoffen alsnog te verbranden.

  8. bert
    Wat de Zwitserse motor heeft komt ook voor bij de Amerikaanse uitvoering. Er wordt dan extra lucht gemengd met het hete uitlaatgas om onverbrande koolwaterstoffen alsnog te verbranden.
    Klopt, ook de onderdeelboeken geven dit aan, nadeel van dit systeem is dat het toch iets bij-geluid maakt.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Als je in de hobbyist prijslijst kijkt zie je vaak goedkopere alternatieven voor diverse onderdelen.

  10. gordon
    Hallo mensen, wellicht ook een interessant draadje: wie weet iets uit de geschiedenis van een genoemde motor? Mijne is een R80 TIC, oorspronkelijk met volle tourkuip, onder meer ex douane (is mij verteld). Kenteken MF 87 BX. Is er iemand die iets van de geschiedenis weet? Groeten, Egbert
    wie weet waar mijn eerste bmwr80 rijdt kenteken ml-24-kh groet bmwrijder