Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Uit de site van de RDW blijkt dat de volgende BMW's die vroeger van mij waren nog verzekerd rondrijden: MD-92-KX BMW R80/7 1981 zwart, RT-kuip (in 1992 met 122.000 km ingeruild voor een nieuwe: MN-34-SK BMW K1100LT 1992 classic zwart, valbeugels en verstralers; na 1 jaar en 40.000 km ingeruild voor een GoldWing (foutje). Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat! Zelf ben ik al een tijdje in het bezit van een R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje). Ik ben erg benieuwd naar de historie hiervan!

46 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum: Hey Roel, Prijs!!!!! De zwarte R 80/7 met Rt kuip staat nu in Zuid Limburg. Ik heb deze in mei 2004 gekocht in Hilversum van ....... ( naam bij mij bekend) deze vorige eigenaar heeft de BMW gekocht op 17-05-2002. Ik heb het oude deel 2 nog, zodoende deze info. De kilometerstand bij mijn aankoop was 82000 op de teller. De staat van de motor is goed. Motor lijdt hier een rustig leven, staat droog in een stalling en word zeker technisch, goed onderhouden. Gezien onze Pc recent gecrasht is, heb ik geen foto. Mocht je verdere belangstelling hebben, hoor ik het wel. Boxergroet, Luud.

  2. Egbert
    Hey machinist, zou die machine dan al 280.000 ruim op de klok hebben? Groeten, Egbert

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'luud', geïmporteerd van het oude forum: Hey Egbert, Geen idee, motor loopt mooi, geen olieverbruik, tussen 1 op 18 / 20 benzineverbruik, compressie : 2 cilinders van ruim 10 bar. Ik kan er alleen maar tevreden mee zijn. Tot ziens en Boxergroet, Luud.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hey Roel, Prijs!!!!! De zwarte R 80/7 met Rt kuip staat nu in Zuid Limburg. Ik heb deze in mei 2004 gekocht in Hilversum van ....... ( naam bij mij bekend) deze vorige eigenaar heeft de BMW gekocht op 17-05-2002. Ik heb het oude deel 2 nog, zodoende deze info. De kilometerstand bij mijn aankoop was 82000 op de teller. De staat van de motor is goed. Motor lijdt hier een rustig leven, staat droog in een stalling en word zeker technisch, goed onderhouden. Gezien onze Pc recent gecrasht is, heb ik geen foto. Mocht je verdere belangstelling hebben, hoor ik het wel. Boxergroet, Luud.
    Hoi Luud, wat een leuk nieuws! Ik heb de BMW R80NT van 1981 rond 1985 gekocht bij Motor Houtrust in (toen nog) Scheveningen, met 22.000 km, voor 8.950 gulden. Bij Leen Post te Naaldwijk in onderhoud gehad, waar ik ook een RT-kuip nieuw heb aangeschaft en erop laten zetten. Ook verstralers er daar op laten zetten van Hellas. 7 jaar later en met 100.000 km erbij (o.a. een paar keer Corsica) ruilde ik hem in (in uitstekende optische staat) bij Leen Post voor een splinternieuwe K1100LT. In de tussenliggende periode was de motormarkt flink aangetrokken, ik kreeg er 10.000 gulden voor! Ben benieuwd naar een foto...

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum: Hai Roel, Volgens mij ben je geen lid van de BMW-boxerclub. http://www.bmwboxerclub.nl/ Ik zal eens proberen om hier de foto van de motor af te halen. Boxergroet, Luud.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Super om 'm weer terug te zien. In 1990 maakte ik er samen met m'n vrouw onze huwelijksreis mee naar Corsica. Hij was probleemloos. De valbeugels zijn eraf gehaald zie ik. Hij ziet er nog puik uit!

  7. voorbijganger
    Kijk das nou leuk een motor die gezocht word en Hebbes.. Toen ik hier een paar jaar geleden eeen dergelijke vraag plaatste kreeg ik alleen maar negatieve reakties, groet vanuit een druilerig Dokkum

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Dan plaats je 'm hieronder toch nog een keer? Je kunt in elk geval op de RDW-site kijken of hij verzekerd is (nieuwe service!): http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/voor_voertuigeigenaren/voertuiggegevens_online.htm

  9. voorbijganger
    Hopaa daar gaat ie: In het verleden had ik een R60/6 uit 1974, een R 80/7 uit 1980 en een R 51 uit 1952. Wie weet waar ze zijn of rondrijden het gaat om de kentekens: Zu-72-90 R 80/7 XE-77-69 R 60/6 XU-34-11 R 51/3

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Roel, Zoals de BMW op de foto staat, zo heb ik hem gekocht. Zonder valbeugels, maar wel een ,,vreemd" relais in de koplamp en schakelaar in de kuip. Is nu duidelijk waarvan. Vrij snel na aankoop ging de hall-gever stuk. Deze vervangen. Ook de versnellingsbak gaf nogal wat bijgeluiden. Uiteindelijk de bak gedemonteerd, gereviseerd en ook de complete koppeling, met krukaskeerring, vervangen. Vorig jaar voor twee nieuwe remschijven en blokken, omdat bij stevig remmen een trilling in de voorvork kwam. Verder wat kleine dingen, zoals de grootlichtsignaalstand, die bleef hangen, een defecte koppelingsschakelaar op het koppelingshandel. Verder is het een motor die soepel start en snel mooi rond loopt. Op dit moment geen zaken die direct aandacht behoeven. Maar je weet dat bij een motor van deze leeftijd, af en toe een sleutelrondje nodig is. En dat vind ik erg leuk om te doen. Voor Voorbijganger, sucses met je zoektocht. Buiten een Cx 500 en Puch met hoog stuur, staat bij mij niets meer in de stalling. Boxergroet, Luud.

  11. voorbijganger
    Ludo, dank twee van de drie zijn nog verzekerd, de derde kan ik de pagina momenteel niet opvragen vanwege ˆnderhoud" Ik zou het mooi vinden om te horen dat er toch goed op mijn "fietsjes"gepast is na mijn tijd.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo Roel, Zoals de BMW op de foto staat, zo heb ik hem gekocht. Zonder valbeugels, maar wel een ,,vreemd" relais in de koplamp en schakelaar in de kuip. Is nu duidelijk waarvan. Vrij snel na aankoop ging de hall-gever stuk. Deze vervangen. Ook de versnellingsbak gaf nogal wat bijgeluiden. Uiteindelijk de bak gedemonteerd, gereviseerd en ook de complete koppeling, met krukaskeerring, vervangen. Vorig jaar voor twee nieuwe remschijven en blokken, omdat bij stevig remmen een trilling in de voorvork kwam. Verder wat kleine dingen, zoals de grootlichtsignaalstand, die bleef hangen, een defecte koppelingsschakelaar op het koppelingshandel. Verder is het een motor die soepel start en snel mooi rond loopt. Op dit moment geen zaken die direct aandacht behoeven. Maar je weet dat bij een motor van deze leeftijd, af en toe een sleutelrondje nodig is. En dat vind ik erg leuk om te doen. Voor Voorbijganger, sucses met je zoektocht. Buiten een Cx 500 en Puch met hoog stuur, staat bij mij niets meer in de stalling. Boxergroet, Luud.
    O ja, de versnellingsbak. In 1989 sprong er in Salamanca, op weg naar Portugal, plots een as los in de versnellingsbak... Een hoop geratel en repatriÎren maar. Bij Leen Post laten maken destijds. Met een nieuwe Opel Kadett is de vakantie destijds afgemaakt... Voor de rest was hij probleemloos. Tja, voorbijganger, ik kan je ook niet helpen. Ook in mijn omgeving heb ik deze kentekens niet gezien.

  13. voorbijganger
    Beetje vreemd dat de gegevens van de tweede door mij genoemde motor steeds niet beschikbaar zijn, wegens onderhoud, dat duurt nu al meer dan een week. wat zou de verklaring hiervoor kunnen zijn?

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'thinge', geïmporteerd van het oude forum: Voorbijganger, het klopt wel en er iets niets aan de hand. Sinds enige weken zijn er veel meer gegevens aan toegevoegd dan voorheen. Ze zijn die nog aan het updaten. Autokentekens kunnen vanaf vandaag weer wel, maar motoren nog niet........

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'thinge', geïmporteerd van het oude forum: Trouwens, in het verleden 4 BMW's gehad. Mijn eerste een rode R100S is er niet meer, mijn tweede, een goudkleurige R100RS weet ik even niet meer(site ligt nog plat bij RDW) de derde, een EML met R100RT rijd waarschijnlijk in Duitsland en mijn laatste rijd nog wel. Een Amazonic Grune R100RT uit 1981. Ik heb daar nog veel foto's van en inmiddels weer een zelfde kleur en jaartal R100RT terug kunnen kopen. Maar wie heeft de mijne: kenteken is MD-76-NN Wie o Wie?????

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'JEROEN', geïmporteerd van het oude forum: Als we dan toch bezig zijn. Wie herkent de R100RT met het kenteken ZU-35-34, bruin/bronskleurige kuip en ooit gekocht in Helmond.

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'thinge', geïmporteerd van het oude forum: RDW site werkt weer vwb het opzoeken van motorkentekens.

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'thinge', geïmporteerd van het oude forum: Werkte net even dan en nu weer niet meer. Mijn R100RS goudkleurig rijd ook nog. Kenteken ZH-50-84. Iemand deze fiets? Heb ook hier nog heel feel fotoos van. Ingeruild bij Engbers Motor in Zelhem in het voorjaar van 1980

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Harry', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Heb hier foto,s liggen van goude r100rs met kenteken zh-48-15,dus bijna het zelfde als hierboven bj 1978.

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben op dezelfde manier achter het huidige bestaan van mijn oude CX gekomen. Het rijwielgedeelte is overleden, maar het hart leeft nog voort. In Mei dit jaar heb ik mijn R100 ingeruild op een Honda NTV, ik zal eens bij het RDW kijken of mijn R alweer verkocht is. dennis

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Uit de site van de RDW blijkt dat de volgende BMW's die vroeger van mij waren nog verzekerd rondrijden: MD-92-KX BMW R80/7 1981 zwart, RT-kuip (in 1992 met 122.000 km ingeruild voor een nieuwe: MN-34-SK BMW K1100LT 1992 classic zwart, valbeugels en verstralers; na 1 jaar en 40.000 km ingeruild voor een GoldWing (foutje). Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat! Zelf ben ik al een tijdje in het bezit van een R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje). Ik ben erg benieuwd naar de historie hiervan!
    Ik probeer het weer even... De R80-7 heb ik kunnen opsporen dankzij dit berichtje. Nu de K1100LT - MN-34-SK - nog en de vorige eigenaar van mijn huidige R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje).

  22. Forum import
    Reactie van bezoeker 'wim rs', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben ook nog steeds opzoek naar de vorige eigenaar cq geschiedenis van de bMW R100 RS goudkleurig kenteken ZH-48-23 Gekocht bij Trouwborts in Driebruggen en paar posts terug zit ie al lekker in de buurt.

  23. wouter
    Ik probeer het dan ook maar, mijn blauwe R80RT heb ik inmiddels iets meer dan een jaartje en gekocht ( particulier ) met een Km stand van ong (1/2)23.000 KM. het kenteken is ML-52-RH De motor is in '91 in nederland ingevoerd en is vroeger ook rood geweest. Komt het iemand bekend voor ? gr Wouter

  24. voorbijganger
    Nou ik geef ook ff een schot voor de boeg? Mijn vers aangeschafte R100rt heeft als kenteken ZU-91-62 van 1979 Verder heb ik ooit een r60/6 gehad XE-77-69 en een R80/7 Zu-72-90 iemand bekend met deze kentekens??

  25. Forum import
    Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, ik heb de xu-14-10 in '77 nieuw gekocht! voor meer info mail maar. groet Kees

  26. tamme
    Uit de site van de RDW blijkt dat de volgende BMW's die vroeger van mij waren nog verzekerd rondrijden: MD-92-KX BMW R80/7 1981 zwart, RT-kuip (in 1992 met 122.000 km ingeruild voor een nieuwe: MN-34-SK BMW K1100LT 1992 classic zwart, valbeugels en verstralers; na 1 jaar en 40.000 km ingeruild voor een GoldWing (foutje). Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat! Zelf ben ik al een tijdje in het bezit van een R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje). Ik ben erg benieuwd naar de historie hiervan!
    Ik zie vanavond deze oproep en zag het kenteken van Roel zijn R 100/7, ik heb zelf ook een R100/7, maar dan met het kenteken XU-14-11. En ik zou ook graag willen weten van wie deze motor is geweest, hij heeft nu 109000 km gereden. Is opgebouwd naar een RS uitvoering. Wie weet iets van deze motor of herkend het kenteken Tamme

  27. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: deze motor heb ik ge erft van een vriend die veel te vroeg is overleden,ik weet niets van de achtergrond van deze r80/7 met 90/6 cilinders.er stond ook een rs kuip op maar die heb ik er af gehaalt na hem helemaal gereviseerd te hebben.het kenteken is ZL-12-26 van 1978.wie kan mij helpen

  28. jvsoelen
    Wie, o waar zou hij zijn ?; Mijn R 69 S BMW met kenteken UR-32-10. Als jullie weten waar hij staat/is laat het mij weten. Mvgr. Jan

  29. Forum import
    Reactie van bezoeker 'boxeruitzoetermeer', geïmporteerd van het oude forum: Wie weet of mijn nieuw gekochte R80/7 uit 1981 met het kenteken MB-63-FR nog rijdt ? Ik heb er toendertijd nog een zijspan aan gehad en mee naar de Noordkaap geweest.

  30. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Uit de site van de RDW blijkt dat de volgende BMW's die vroeger van mij waren nog verzekerd rondrijden: MD-92-KX BMW R80/7 1981 zwart, RT-kuip (in 1992 met 122.000 km ingeruild voor een nieuwe: MN-34-SK BMW K1100LT 1992 classic zwart, valbeugels en verstralers; na 1 jaar en 40.000 km ingeruild voor een GoldWing (foutje). Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat! Zelf ben ik al een tijdje in het bezit van een R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje). Ik ben erg benieuwd naar de historie hiervan!
    Ik probeer het weer even... De R80-7 heb ik kunnen opsporen dankzij dit berichtje. Nu de K1100LT - MN-34-SK - nog en de vorige eigenaar van mijn huidige R100/7, met kenteken XU-14-10 (metallic blauw, vroeger met een S-kuipje).
    Ongelooflijk! Mijn oude R80/7 heb ik via dit forum opgespoord en nu meldde de eerste eigenaar van mijn huidige R100/7 zich! Ik ga deze eerste eigenaar binnenkort even bellen (het is nu laat in de avond) om even over de historie te praten van m'n huidige motor. Geweldig opsporingsitem, dit forum van de hobbyist!

  31. jeroen
    Mooie foto.

  32. willem451
    Probeer het ook eens kijken of mijn eerste BMW nog leeft. Kenteken MD-17-Dk gekocht nieuw in 1981 en ingeruild 1983 met 120.000 op de teller.

  33. Forum import
    Reactie van bezoeker 'piet bakker', geïmporteerd van het oude forum:
    Wie, o waar zou hij zijn ?; Mijn R 69 S BMW met kenteken UR-32-10. Als jullie weten waar hij staat/is laat het mij weten. Mvgr. Jan
    Hallo Jan Ik ben in het bezit geweest van de UR 32 10,het was een r 69 s in 750 cc Donkelar uitvoering Groet Piet . Pietfbakker@hotmail.com

  34. jvsoelen
    Piet, dat is hij met een spec. Donkelar uitvoering. Piet waar en wanneer en tot wanneer was hij in jouw bezit . Laat het snel weten, ik dacht dit wordt een speld in de bekende hooi...., maar hij is er dus nog. Piet ik wacht op tegen bericht. Dank J.v.Soelen

  35. jvsoelen
    Piet, dat is hij met een spec. Donkelar uitvoering. Piet waar en wanneer en tot wanneer was hij in jouw bezit . Laat het snel weten, ik dacht dit wordt een speld in de bekende hooi...., maar hij is er dus nog. Piet ik wacht op tegen bericht. Dank J.v.Soelen
    Piet we zijn de puzzel rondom de BMW R69S aan het oplossen, zoals we samen weten t/m 1968, maar daarna " Wie kan ons verder helpen, waar is de BMW R69S met kenteken UR-32-10 nu". Blijf naar hem uitkijken, we kunnen hem niet ........ Mvgr. J.v.Soelen

  36. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hey Roel, Prijs!!!!! De zwarte R 80/7 met Rt kuip staat nu in Zuid Limburg. Ik heb deze in mei 2004 gekocht in Hilversum van ....... ( naam bij mij bekend) deze vorige eigenaar heeft de BMW gekocht op 17-05-2002. Ik heb het oude deel 2 nog, zodoende deze info. De kilometerstand bij mijn aankoop was 82000 op de teller. De staat van de motor is goed. Motor lijdt hier een rustig leven, staat droog in een stalling en word zeker technisch, goed onderhouden. Gezien onze Pc recent gecrasht is, heb ik geen foto. Mocht je verdere belangstelling hebben, hoor ik het wel. Boxergroet, Luud.
    Hoi Luud, heb je al een foto of is je pc nog niet gereanimeerd? Ben erg benieuwd naar de huidige staat van de R80...

  37. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo, ik heb de xu-14-10 in '77 nieuw gekocht! voor meer info mail maar. groet Kees
    Kees, kun je mij even mailen waar je woont, ik ben je adres kwijt. Ik zou nog es een keertje langskomen op de R100/7. Na je reactie vermeld ik het mailadrtes, ok? Groet, Roel.

  38. tweedehans
    is er ook nog iemand die op deze motor vroeger heeft gereden??? hij zag er bij aanschaf echter wel iets anders uit. kenteken VU-74-21 maart 1977

  39. joostcs50
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Kees, kun je mij even mailen waar je woont, ik ben je adres kwijt. Ik zou nog es een keertje langskomen op de R100/7. Na je reactie vermeld ik het mailadrtes, ok? Groet, Roel.
    Hoi Roel, ik ben de zoon van kees, hij zou het erg leuk vinden om de motor nog een keer te zien. dit is zijn aders: https://maps.google.nl/maps?q=fuut+52&hl=nl&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Fuut+52,+2381+KN+Zoeterwoude,+Zuid-Holland&t=h&z=16 het mailadres van mijn vader is: geertjes apenstaart ziggo punt nl groet, Joost van der Geer

  40. theoLT
    Ik ben ook wel benieuwd of mijn oude BMW's nog rijden en hoe het met ze vergaan is. Ik weet niet alle kentekens nog, maar de volgende nog wel: R100S 1978 rood/met. : ZH-11-08 R80/6 1978 rood : ZL-41-44 Nu heb ik weer een oude boxer en wel: R100/7 1977 havanna/bruin : XU-14-00 Gr. theo.

  41. wil
    hallo , ben op zoek naar het motorblok van een R69S , zou nummer 656307 uit 1962 moeten zijn. wie weet de geschiedenis van dit blok. ?? grt Wil.

  42. wil
    iemand bekend met het kenteken wellicht : UL-62-19 is van een R69S. wat is de geschiedenis van deze motor ? grt Wil.

  43. PeterH
    Mijn eerste BMW, een R50/2 van 1960?? kenteken UL-34-76 bestaat volgens de RDW registratie nog steeds.Ik heb er destijds een R69 blok in gezet. Ik had hem ook grondig verbouwd, o.a. sportseat, lange polyester tank, Suzuki T500 a.spatbord en a. licht, verchroomde koplamp en voorspatbord en een /5 vork, totaalresultaat was een /2 die op een Laverda SF leek. Iemand bekend met zijn verdere historie? Met vriendelijke groet, PeterH

  44. jaap43
    Ik zie dat ik mijn BMW nog niet "aangemeld" heb. BMW R65, oktober 1985 van de band gerold, februari 1986 in Amerika op kenteken gezet. Het is dus ook de amerikaanse uitvoering met dat extra Puls-Air-System. Februari 1999 door de eerste eigenaar mee naar Nederland genomen en in april 1999 op een Nederlands kenteken gezet. Vanaf februari 1999 heb ik alle nota's in mijn bezit + het originele amerikaanse instructieboekje. In 2001 verkocht aan de tweede eigenaar. 2003 gestolen en een jaar zoek geweest. Er zijn toen een nieuwe tank en zijkappen op gekomen en heeft hij de nieuwe kleur (Turquoise) gekregen. Ik heb hem in september 2006 gekocht met 24.000 Miles = ca. 42.000 km op de teller van de tweede eigenaar. Behalve wat weigerachtige schakelaars door corrosie/vervuiling dat inmiddels goed verholpen is geen klap verkeerd gegeven en staat nu op 70.000 Milis = ca. 112.000 km. Ik hoop er nog erg lang van te mogen genieten.

     

  45. 77mischa
    mijn BMW MS-35-SZ productie jaar 03/1980 (UK import) geregistreerd 23-06-1980 (als R 100 RS) afgifte in Nederland 23-03-1994 (als R 100 RT) (Pieter) Kornelis Brouwer heeft deze aangekocht van Motorcentrum de Locht 18-05-1995 Sonny Hoogmoed heeft de motor aangekocht van (Pieter) Kornelis Brouwer 5/2012 Mischa Straver heeft de motor aangekocht van Sonny Hoogmoed 17-09-2012 Wat hierna allemaal gedaan is met de motor, zie topic: Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer