Voor het nieuwe forum, klik   hier
voorbijganger
Mijn BMW r100rt heeft zo zijn eigen oliepeil. DWZ dat wanneer ik de olie bijvul tot maxium het altijd "op" gaat tot ongeveer iets onder halverwege het peil daarna is het verbruik zowat nihil. Bijvullen tot het maximum lijd steevast tussen de 500 en de 1000 km tot zakken van het peil zoals hierboven beschreven. Sinds een paar maanden heb ik een oliepeil temperatuurmeter en de olietemperatuur stijgt (tot nu toe ) nooit boven de 110 graden. (bij 120 graden begint de gevare zone op de peilstok) Wie herkent dit oliepeil gebeuren?

4 reacties

  1. Ton Nijkamp
    Heel herkenbaar, dit is bij mijn R80/7 net zo. Is niet iets om je zorgen over te maken, zolang het peil maar tussen minimum en maximum is. Groeten, Ton

  2. dokker
    Ja dat komt mij bekent voor, heb ik ook met de r100rs uit `80.Gooi hem /haar vol ,en dat wordt er weer uit gegooid tot een bepaald niveau en daar blijft het op hangen.En dat doet ze al jaren ,en ze blijft tussen de criteria/lijntjes. Dus niet tot het max. bijvullen,ze gooit het er toch uit. Gaaarrrtn. Rob G.

  3. peterr45
    hoi, mijn r45 doet net zo iets, op max zetten , daarna gaat hij spoedig naar 2/3 daar blijft hij zeer lang staan. kan 2 oorzaken hebben denk ik, meer spatsmering bij hoger peiul dus meer smering en verbruik, of er verdwijnt meer via de carterventilatie. grt, peter