Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'staus Mulder', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik heb lekkage uit de ontluchtings nippel boven op het cardan huis, weet 100% zeker dat er niet te veel olie uit komt. Waar kan deze olie nog meer weg komen? kan het zijn dat de keerring op de cardan as lek is? alvast bedankt voor de reacties staus

12 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'nicolaj', geïmporteerd van het oude forum: Kijk eens bij "olie uit cardanontluchting door kou"welk onderwerp ik enige tijd geleden heb geplaatst. Ben er nog steeds niet geheel uit, na het stijgen van de temperatuur stopte ook de olielekkage. Nu de temperatuur weer daalt komt de lekkage ook weer terug. Overweeg toch maar het vervangen van de genoemde keerring. Groeten en succes, Nicolaj

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi. Ik heb lekkage uit de ontluchtings nippel boven op het cardan huis, weet 100% zeker dat er niet te veel olie uit komt. Waar kan deze olie nog meer weg komen? kan het zijn dat de keerring op de cardan as lek is? alvast bedankt voor de reacties staus
    Hele leuke fiets,complimenten. Grtn, Rob G

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hahave', geïmporteerd van het oude forum: Voor je de keerring gaat vervangen lijkt het mij zinvol om er eerst zeker van te zijn waar deze olie wegkomt. Ik geef dit aan omdat ik hier al vaker iets over gelezen heb, ook bij japanse motoren (met name Yamaha XJ900), deze hadden dezelfde lakkage die jij ook hebt, bij lage temperaturen. Ik weet er geen oplossing voor, maar om een keerring te vervangen waar misschien niets aan mankeert vindt ik jammer. Ik zou zelf de olie gaan verversen en wellicht een ander merk proberen.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum: Dat de keerring gaat lekken bij lagere temperaturen is verklaarbaar. Bij lagere temperaturen gaat het rubber te stug worden om nog goed af te sluiten terwijl bij hogere temperaturen het rubber weer soepeler wordt. Misschien een kleine slingering in de as?

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'mauricehunen@planet.nl', geïmporteerd van het oude forum: Teveel olie in de tunnel komt Ûf uit de endgear, Ûf uit de bak. Controleer het oliepeil in beide genoemde compartimenten. degene die duidelijk gezakt is is de "boosdoener". De "oliedonor" dus. Bij laag niveau in de endgear: Controleer de ontluchting. Is die open, vervang de keerring van Tunnel naar endgear. Bij lager niveau in de bak: Controleer het holle boutje waarmee de tellerkabel geborgd zit. Dit moet open zijn. Zet hier nooit een massief exemplaartje in! Dat helpt de ontluchting om zeep!!! Is het boutje mooi open, dan moet de brug ervanaf. Trek de aandrijfflens ervanaf, en vervang de keerring. Ook bij lagere temperaturen moet die goed afdichten. Daar heeft BMW hun concept heus wel op getest. Verstopte ontluchtingen leveren gedonder op bij temperatuurwisselingen van koude naar warme motor. Dan drijft de uitzettende lucht de olie langs de keerringen. Heel normaal, doch knap vevelend. Houd het oliepeil goed in de smiezen. Een beetje olieverlies uit de endgear levert snel een groot niveau verschil op. Dan wordt het rapjes minder. En met te min olie.....(Ervaring!) Groetjes Maurice

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frank bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Staus Mulder, wat heb jij voor een snelheidsmeter op je overigens mooie moter? Werkt het tellertje ook naar behoren? Frank

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi. Ik heb lekkage uit de ontluchtings nippel boven op het cardan huis, weet 100% zeker dat er niet te veel olie uit komt. Waar kan deze olie nog meer weg komen? kan het zijn dat de keerring op de cardan as lek is? alvast bedankt voor de reacties staus
    Het zweet soms een beetje ,lijkt veel.Controleer de olie peil van je huis,tunnel en versnellingsbak.Als alles ok is ,lekker door rijden. Het zweten is soms een bekend verschijnsel<hoeft dus niet te gebeuren> Gewoon olie chekken, daa-grtn , Rob G

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: Heb hetzelfde gehad. Oorzaak: olietoevoer vanuit de cardantunnel via lekke oliekering. Kering vervangen en probleem over. Hans

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Staus, ik heb hetzelfde probleem gehad, ook de keering vervangen en gelijk maar even het lager (laatste old stock van Moto-Port Zelhem) en de grote keering vernieuwd, e.ea. draait nu ook wat soepeler rond. Trouwens een gave motor, nog meer foto's ?

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Staus, ik heb hetzelfde probleem gehad, ook de keering vervangen en gelijk maar even het lager (laatste old stock van Moto-Port Zelhem) en de grote keering vernieuwd, e.ea. draait nu ook wat soepeler rond. Trouwens een gave motor, nog meer foto's ?

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Staus', geïmporteerd van het oude forum: Iedereen bedankt voor de reacties, er was iets teveel olie in het cardan....rnbijvullen tot begin schroef draad.rnrnStaus