Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hallo, ik bezit een ex politiemotor K75RT van bj 1990 met het probleem dat de batterij steeds kookt bij iets langere ritten. batterij is al eens vervangen ( nu een Varta) ik vermoed dat de regelaar van de alternator niet goed is. ik heb eens gelezen dat de politie uitvoering een zwaardere alternator hebben zou ik dan alleen een andere regelaar zetten of volledige alternator of is er een andere oplossing of probleem mischien. ik geef ook even de nummers die op de alternator staan BOSCH 0 120 339 546 G1 14V 8/32A regelaar 1 197 311 001 EL 14V 4C 064 groetjes Peter

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'maaike', geïmporteerd van het oude forum: Hou in de gaten dat de flexibele remslang inwending verstopt en/of vernauwd kan raken. Dat ontlucht erg slecht en je rem kan blijven hangen. Dat er rommeltjes meekomen zal erop duiden dat het systeem blijkbaar inwendig fors vervuild is. Remolie trekt water aan (is expres ook zo bedoeld!) en kan bij dus niet regelmatig verversen inwendige corrosie veroorzaken. gr marcel

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Peter, ik zou eerst alleen de regelaar vervangen door een standaard. Dat is goedkoper dan de (hele) alternator te vervangen. Vervolgens onderzoek je of de regelaar erg heet is geworden na een redelijke rit. Als hij heter is dan handwarm kan het zijn dat je ook de alternator moet vervangen. Succes, Egbert

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Dat de regelaar kapot is lijkt mij ook . De juiste regelaar voor deze fiets is de GER 01 en zal afregelen op ±14,2 volt. m.vr.gr. Theo.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hoi Theo, de nummer die U opgeeft GER 01 kan ik met dit nummer zo naar een alternator hersteller gaan en het zo ophalen? alvast bedankt voor de reactie. groetjes Peter

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Peter, je kan ze ook bij de sponsor van dit forum, de Hobbyist, bestellen. Goede adviezen en snelle service. Succes, Egbert

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hoi Egbert, je hebt gelijk maar ik heb in het dorp een auto electro zaak waar ik goede conditie krijg. maar voor overige onderdelen rij ik graag naar onze sponsor toe. bedankt voor jullie reacties groetjes Peter

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'mauricehunen@planet.nl', geïmporteerd van het oude forum: Meten is weten. Meet toch eerst eens de spanning bij 300toeren of zo, alvorens je vanalles plant te wisselen. Onbelast mag zoiets voor een 12V natte loodaccu niet boven de 14,75 Volt lopen. Bij volle belasting moet het ding een 13 voltjes of zo volhouden. Te veel spanning zal de accu belangrijk overladen, en op den duur vernielen. Ook de lampjes houden het niet lang. Is de spanning te hoog, dan kijk of je een instelbare regelaar hebt. "Wehrle" heeft die vroeger gemaakt. Een 2mm schroevedraaiertje zal het doen. Is ie niet te regelen, en de spanning is bijv. 15 volt of hoger, vervang hem dan maar. Is de spanning wÈl binnen de specificaties, dan is de accu niet in orde. Zuurconcentratie niet correct, of zelfs ÈÈn cel defect en kortgesloten. Die cel kookt dan niet meer...... De andere 5 wel. Groetjes Maurice