Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'filip', geïmporteerd van het oude forum: Mijn r50/2 heeft jaren stilgestaan maar nu heb ik er nieuw leven ingeblazen. Enkel de 12V dynamo werkt niet. Ik meet geen spanning op de klemmen DF en D+ van de dynamo Weet er iemand waar ik nog andere meetingen kan uitvoeren of kan het aan de regelaar zitten? Deze zit onder de benzinetank en is dus niet direct bereikbaar

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Als je niets meet kan het zijn dat: 1 een wikkeling is verbroken 2 de koolborstels te ver zijn versleten 3 een draadaansluiting niet goed is 4 de geisoleerde koolborstel sluiting maakt. Overigens heb je denk ik een 50/5, want 50/2 wordt in het boek van Heinz Hartel niet genoemd en zou dan bovendien 6V gelijkstroom systeem hebben gehad. Succes met je dyno Egbert

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Egbert, Ik heb ook een R50/2 een ex politie motor ( 12V uitvoering ) en volgens BMW archief : The R 50/2 was delivered to the German Police in D¸sseldorf on 7.12.1967 Groeten Ludi

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: OK Ludi mooie machine. In het boekje dat ik wel eens raadpleeg wordt hij niet genoemd, dat gebeurt wel meer met overheidsversies. De 12 V zal wel zijn toegepast in verband met meer energiebehoefte, zoals wellicht radio en lichten. Ben je al verder met je dynamo-probleem? Groeten, Egbert

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'filip', geïmporteerd van het oude forum: Het gaat hier inderdaad om een politieversie waarvan het dynamoprobleem opgelost is. Alles opgepoetst (anker, borstels, enz) en de zaak was in orde. De motor rijdt trouwens zalig. Groeten aan iedereen Filip

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: sorry Filip, dat ik Ludi naar het dyno probleem vroeg. Slordig en te snel gelezen. Mooi dat het weer werkt. Groeten, Egbert