Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Mijn R25/2 heeft maar geen zin om aan te slaan. Er is vonk, exaxt op tijd (althans puntjes net open op de S) Carb. heeft nieuwe pakking/sproeiers.Dus is er ook benzine... Vandaag kop/cylinder maar gelicht. Zag er allemaal niet onaardig uit. Wat mij wel opviel is dat het hoogste punt van de zuiger 2-3 cm NA OT komt, is dit normaal of zou het vliegwiel verdraaid zijn (gare spie) ???????????

13 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Aanduiding OT MOET voor inspectiegat staan als zuiger in hoogste stand staat. Cilinder heb je eraf, dus trek de drijfstang omhoog en kijk of aanduiding OT voor inspectiegat staat. Verschil is nu 2-3 cm. Doe daarbij nog 1 cm i.v.m. voorontsteking, ook in de S-stand is er nog enige voorontsteking, en je ziet dat de zuiger nog niet halfweg omhoog is wanneer de vonk valt. Zo draait hij dus nooit. Ik zie helaas maar 1 oplossing, uit elkaar en vliegwiel in juiste stand monteren. De spie doet niet mee voor de krachtoverbrenging maar dient alleen om het vliegwiel corret op de krukas te positioneren. Succes en sterkte, GEERT

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Geert, Het ligt even stil (druk met de R75/5+STEIB LS200). vliegwiel is eraf , ook cylinder. Helaas vliegwiel stond op zn plek. Alleen geen (zichtbaar) verschil zuigerstand S/OT (zuiger bovenin) Ga de boel maar weer monteren, maar weet de oplossing nog niet!

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Hoe ziet de krukas van zo'n r25 eruit? Is dit een in elkaar perrste kruk dus ook de kruktappen in de krukwangen? Zo ja zitten deze niet op zijn plek. Is er in het vliegwiel een mogelijkheid om de spie te vertorsen, ingeperste bus met spie of zo? In veel gevallen wijst de spie naar de kruktap, gewoon voor het gemak met instellen en samenstellen van de kruk. Ik reviseer nogal wat twee-takt krukjes, het merendeel heeft de spie√én op deze ( meest logische plaats). Het probleem is eigenlijk er simpel, het is het een of het ander. Chris

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Bas, ik hoop niet dat ik afgezaagd overkom, maar je heb gekeken of je in de buitenlucht een vonk van een dikke 4 mm kan trekken? Als de puntjes net opengaan staat de zuiger net voor BDP? met beide kleppen dicht? Toen de bougie eruit ging was deze nat van de benzine? Compressie ok? nokkenastiming? Ik ga er vanuit dat dit al heb nagelopen? succes! gr marcel

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum: Domme opmerking mischien, Je zegt er is benzine... Is dit echte goede "verse" benzine en zit er geen water onder in de tank die niet ontbrandt maar wel ruikt naar benzine? Benzine drijft op water. Veel succes, gr M.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Geen beweging in de zuiger tussen S en OT? Kan een brak big-end lager kunnen zijn met teveel speling. Groeten, Paul.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor alle tips! -De motor liep toen ik m kocht alleen starte erg moeilijk.Volgens verkoper carb. schoonmaken. Deze bleek inderdaad rg vies. geheel uitelkaar geweest (nieuwe pak.+sproeiers).Er zat een bobine onder de tank gemonteerd.Nieuwe kabelboom gemonteerd + orginele spoel. -Verse benzine in de tank -Geen onaardige vonk blauw/wit -geen (voelbare) speling op de krukas -De motor heeft gelopen (bij koop), dus nokkenastiming ok (?) -kleppen gesteld -bougie na proberen te starten niet echt nat, wel benzine te ruiken (damp uit cylinder)

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Bas, Je probleem laat mij nog niet los. Zelf heb ik ook een 25/2waarvan de carburateur niet origineel was. Het vlottertje moet 11 gram zwaar zijn. Bij 7 gram sluit de vlotternaald te vroeg af. In dat geval 4 gram toevoegen in de vorm van stukjes bladlood. Met briefweger stukje wegenb.v 30 gram en dan een evenredig deel afknippen. Gaatje erin en om de naald op de vlotter leggen. Overigens, een vonk in de lucht wil niet zeggen dat er ook bij compressie een vonk komt. Als de condensator defect is gebeurt er vonktechnisch weinig. Condesator moet bij gelijkstroom een oneindige weerstand hebben. In ieder geval heb je iets te doen in het nieuwe jaar. Sterkte, Geert

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Dan zou je terug moeten denken naar het punt van toen hij het nog wel deed. Wat heb je tussendoor gedaan en wat zou er mis kunnen zijn gegaan. Probeer eens te starten en dan wat contactcleaner in de carb te spuiten. De cleaner zelf brandt niet, het drijfgas is butaan en dat is vrijwel hetzelfde als LPG en zou een motor gewoon even op moeten kunnen lopen. Dan weet je wat meer. De ontsteking is dan ok en zoek je naar een brandstofprobleem. succes en laat horen. gr marcel

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Even off topic. De forum robot is de verschillende bijdrage door elkaar aan het husselen is? hij list de bijdrages wel, maar houd de volgorde niet goed bij. Nou begrijp ik wel dat de bot er ook niet altijd snapt met zo'n zooitje ongeregeld, maar in het verleden ging het wel goed. Overigens zal volgens de wet van Murphy deze bijdrage wel op de goede plaats terechtkomen.Ben benieuwd. Groetjes: Chris ( zijn plaats wel weet?)

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Murphy sucks! :-) Chris

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Webmaster', geïmporteerd van het oude forum: Chris, je hebt gelijk de sortering was soms niet juist. Dat is nu opgelost, hopelijk.