Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een 1000 cc BMW blok, bj. 1982, met nikasil cilinders met het blok nummer 8492017(boven peilstok). Dat nummer komt in geen enkele lijst voor. Voor alle duidelijkheid, het nummer begint dus met een 8 en niet met een 6. Mogelijk komt het blok uit een Krauser BMW. Wie kan mij verder helpen of wie heeft de frame/motornummers van de Krausers. Een andere mogelijkheid is, dat er toen op de fabriek een fout is gemaakt. Verkeerde slagletter gebruikt. Wie het weet, mag reageren.

12 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Stefaan', geïmporteerd van het oude forum: volgens de VIN decoder is het een BMW 302i van de 11 maand 1983

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rein', geïmporteerd van het oude forum: Klopt Stefan. Had ik ook al gezien, maar dat blok van mij is toch echt uit een motorfiets. Dus de tweecilinder 2 kleps boxer. Maak je van de 8 een 6, dan levert dat ook geen resultaat op. Toen ik het blok kocht, werd er iets over Krauser gezegd. Van de Krauser BMW zijn er wereldwijd maar 300 gemaakt, maar ik weet ook niet welke motornummers de Krausers gebruikten. Een Krauser zie je ook niet op elke hoek staan. In ieder geval bedankt voor je reactie.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Rein, of iemand anders. Wat is het verschil tussen een "Krauser" en een "gewoon" R100 blok? Wie weet het? Chris

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: kijk even op deze link. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_krauser_mkm_1000%2080.htm

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: aha, 4 klepjes per cilinder dus, lees ik net

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Krauser aus Wikipedia, der freien Enzyklop‰die Wechseln zu: Navigation, Suche Krauser-BMW MK 1000Der M¸nchener Motorrad- und Zubehˆrh‰ndler Michael ("Mike") Krauser baute einige Jahre lang stark modifizierte BMW-Motorr‰der der Serie BMW R 100 RS, RT und Schwestermodelle unter eigenem Namen. Kennzeichen seiner Motorr‰der war die ver‰nderte Ventilsteuerung mit eigenentwickelten Vierventiler-Zylinderkˆpfen. Diese Motoren haben statt der serienm‰?igen 70 PS eine Leistung von ca. 85 bis 90 PS. Originale Krauser-Maschinen sind extrem rar und begehrt. Weitaus bekannter als die wenigen Spezial-Motorr‰der von Krauser sind die von seinem Unternehmen entwickelten Kunststoff-Seitenkoffer in verschiedenen Grˆ?en an Gep‰cktr‰gern, die "Krauser-Koffer", oder unter Fans nur kurz "die Krauser" genannt. Das Krauser-Koffersystem wurde zum unverkennbaren Standard an allen gro?en BMW-Motorr‰dern; wer Touren f‰hrt, hat einen Krauser-Gep‰cktr‰ger und dementsprechende Koffer. Selbst billiger anbietende Nachbauer hielten sich an die ma?lichen Vorbilder von Krauser. 1985 wurde Stefan Dˆrflinger auf einer Krauser Motorradweltmeister in der 80ccm Klasse. Allerdings war diese Rennmaschine die gleiche Z¸ndapp, mit der Stefan Dˆrflinger schon 1984 Weltmeister wurde. Von Ñhttp://de.wikipedia.org/wiki/Krauserì

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Volgens mij is er een beetje verwarring. Ik heb het over Krauser motorfietsen. Dat zijn compleet geleverde fietsen van het Duitse Krauser, je weet wel van de kofferfabrikant. Deze man heeft ook een paar honderd motorfietsen geleverd. Het frame is een vakwerkframe, een beetje vergelijkbaar met een Ducatiframe. Die Krausers zijn zeer zeldzaam. Deze fietsen hebben mogelijk een afwijkend motornummer. Een Krauser fiets kan best twee-kleps koppen hebben, maar ook wel een vierklepskop. De vierklepskop werd ook door Krauser ontwikkeld. Daar zijn er veel meer van gemaakt. Die zie je af en toe wel eens op een "gewone"BMW. Dus op een gewone BMW zal je ook een "gewoon"motornummer aantreffen, want deze koppen zijn er later opgezet. BMW heeft dus een paar honderd blokken afgeleverd bij die Krauser. Mogelijk hebben ze toen afwijkende motornummers ingeslagen. Wie van jullie weet toevallig iemand met een dergelijke Krauser of zit er onder deze forum-lezers een dergelijke bofkont. In feite gaat het in dit onderwerp niet over Krauser, maar over een afwijkend motornummer. Toch mooi dat mensen reageren. Zet je weer even aan het denken. Schijnt goed voor de grijze massa te zijn. Vr. gr. Rein.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Ik was nog iets vergeten. Peter heeft een aantal foto's van Krausers aan dit onderwerp toegevoegd, maar dat artikel laat wel foto's van echte Krausers zien, echter er zit geen Krauser tussen met 4-kleps blok, terwijl bij de technische gegevens wel over vierkleppen wordt gesproken. Ik heb bij dit artikel een R90S gevoegd, waarop later 4-klepsKrauser koppen zijn gemonteerd. Althans ik hoop dat de foto "meegenomen"wordt. Even afwachten. Ik druk op toevoegen en jullie zien een foto(of niet). Vr. gr. Rein.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Rein, de foto is duidelijk, de kop is herkenbaar. Met een slagcijfer van een 6 een 8 maken is natuurlijk mogelijk, dus het kan best zijn dat Krauser iets dergelijks heeft uitgehaald. Kijk ens bij de VIN naar hetzelfde nummer dat met een 6 begint, misschien leer je iets? Succes met je interessante vraagstuk! Egbert

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Ik meen dat de Hobbyist een krauser in de winkel heeft staan. Neem daar eens kontact mee op. Groet Arnold

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Goed idee Arnold. Daar hebben ze inderdaad een Krauser. Had er niet aan gedacht. Zal er binnenkort eens contact mee opnemen. Bedankt. Rein.