Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'erard houwing', geïmporteerd van het oude forum: Na 11 jaar probleemloos een R80RT te hebben gereden heb ik een R1150RT gekocht uit 2001. Het is een plaatje van een fiets, kan niet anders zeggen. Dat EVO remsysteem kan ik mee leven, maar dat schudden bij staand gas in bijv. een file daar word ik echt gek van. Ik heb inmiddels de speciale bougies, de kleppen zijn gesteld en e.e.a. is synchroom gesteld, de dealer zegt verder niets meer te kunnen doen !!! Begin een beetje wanhopig te worden, is er dan helemaal niets dat dat schudden kan verminderen ?? In een file rijden is echt een ramp, hij rijdt echt met schokken. Heeft iemand een goede tip of een sleutelaar die mij hiervan (deels) van af kan helpen ?? Heel graag bericht. Ik denk erover om maar weer terug te gaan naar de "BINGS"

19 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum: Als het ding carburateurs gehad zou hebben was het een kwestie van synchroniseren, de speling in de gaskabels gelijk maken en de mengselschroeven goed afstellen. Met inspuiting zou je kunnen kijken naar de stand van de luchtklep en toch ook de speling in de gaskabels

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Het fijne van de oude BMW's is dat de techniek zo eenvoudig is en dat de motor ook gewoon lekker rijdt.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Misschien een beetje een domme opmerking maar: Heeft niemand ooit getracht een boxer met injectie "terug te bouwen" naar carburateurs? Al die elektronica meuk eraf en een paar CV Bings 40mm erop? Moet in principe zonder al te veel problemen kunnen toch? Chris

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Vervelend, ik heb het gevoel dat het in een heel arm mengsel is-weliswaar fabrieksafstelling- . Kijk eens bij zoeken en toets 'ruckeln' in. Het schijnt dat andere bougies helpen. Toch vraag ik mij af of je met chippen maar dan op comfort veel zou kunnen bereiken. succes marcel

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum: zoek eens op kfr Konstant Fahr Ruckeln denk dat dat het is.. is heeel veel over te vinden.. Job

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum: zoek eens op kfr Konstant Fahr Ruckeln denk dat dat het is.. is heeel veel over te vinden.. Job

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Toch even dit, probeer eerst eens injection cleaner van FortÈ bv. Mocht het iets verbeteren dan zou ik de injectoren (laten)reinigen. Evt ultrasoon bij een revisiebedrijf bv. Bij weinig vermogen moet het weinige benzine wel fijn genoeg kunnen verstuiven. Door lichte aanslag op de verstuivernaald zou de verstuiving wel eens niet genoeg zijn, met inhouden als gevolg. In de autobranche heb ik hierdoor al diverse auto's stukken beter gekregen. Niet alleen stationair maar ook bij weinig gas geven. Idee?

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:
    Toch even dit, probeer eerst eens injection cleaner van FortÈ bv. Mocht het iets verbeteren dan zou ik de injectoren (laten)reinigen. Evt ultrasoon bij een revisiebedrijf bv. Bij weinig vermogen moet het weinige benzine wel fijn genoeg kunnen verstuiven. Door lichte aanslag op de verstuivernaald zou de verstuiving wel eens niet genoeg zijn, met inhouden als gevolg. In de autobranche heb ik hierdoor al diverse auto's stukken beter gekregen. Niet alleen stationair maar ook bij weinig gas geven. Idee?
    Bedankt voor de tip, ik ga het zeker proberen. Meer mensen ervaring met injector reiniging of tips hierover ?? groet Gerard

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum: Gerard, Ik had dit probleem ook bij mijn R1100RT, van alles geprobeerd niets werkte zoals ik het wilde, totdat ik via via bij Extreme-motorcycle-products in Schijndel terecht kwam, hij adviseerde de nieuwste Powercommander en nadat hij op de aanwezige testbank gestaan had kon ik het bijna niet geloven dat het dezelfde motor was, het enige nadeel is dat het nogal prijzig is. Henk

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum: Hi R-meer-dan-100 drivers, Als R100RS driver vraag ik: wat is een powercommander? Is dat de motronic 2.2 of 2.4 ? de chip ? of wat is dat precies ? Bedankt, Louis.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Een Powercommander is niks meer dan een stukje electronica wat ingrijpt in de brandstofregeling van de Moronic. Het zorgt dat de motor iets rijker komt te lopen dan dat Herr BMW/Bosch heeft bedacht, door de injectoren iets langer open te zetten. Je kan dit kastje (beperkt) afregelen op een testbank. Groeten, Paul.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Zou je de brandstofdruk iets kunnen verhogen? Door de retourklep iets strakker te zetten? Weet niet of dat ingesteld kan worden.

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:
    Gerard, Ik had dit probleem ook bij mijn R1100RT, van alles geprobeerd niets werkte zoals ik het wilde, totdat ik via via bij Extreme-motorcycle-products in Schijndel terecht kwam, hij adviseerde de nieuwste Powercommander en nadat hij op de aanwezige testbank gestaan had kon ik het bijna niet geloven dat het dezelfde motor was, het enige nadeel is dat het nogal prijzig is. Henk
    Wat is prijzig ??? Wat ik nu heb is ook niet alles en volgens mij is dat gestotter ook niet bevorderlijk voor het blok. Ik hoor graag en sta open voor advies !!!

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Je kan de brandstofdruk verhogen met een regelaar van een K1200RS, je gaat dan van 3 naar 3,5 bar en dat helpt wel wat. Ook heel netjes de kleppen stellen en de gaskleppen synchen doet wonderen, om de een of andere manier schijnen ze dat bij de dealer niet (meer) te kunnen/willen. Alles moet snel-snel en tijd is (veel) geld. Groeten, Paul.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi. Je kan de brandstofdruk verhogen met een regelaar van een K1200RS, je gaat dan van 3 naar 3,5 bar en dat helpt wel wat. Ook heel netjes de kleppen stellen en de gaskleppen synchen doet wonderen, om de een of andere manier schijnen ze dat bij de dealer niet (meer) te kunnen/willen. Alles moet snel-snel en tijd is (veel) geld. Groeten, Paul.
    Dank voor je bericht Paul. Ik heb inderdaad hetzelfde idee volgens mij is het bij de dealer op zo van vito vito. Is dan er dan niemand meer in bijv. Noord-Holland die met een beetje gevoel en tijd iets knap kan afstellen ??? Ik lees op forums in Duitsland wel goede resultaten na een perfecte afstelling en verwijzingen naar bedrijven, maar ja voordat je daar je motor (koud) aangeleverd hebt.

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik zit (net) niet in N-Holland, maar zou wel eens een poging willen wagen die brommert eens fatsoenlijk af te stellen. Soms is gewoon wat tijd/geduld genoeg. Groeten, Paul.

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi. Ik zit (net) niet in N-Holland, maar zou wel eens een poging willen wagen die brommert eens fatsoenlijk af te stellen. Soms is gewoon wat tijd/geduld genoeg. Groeten, Paul.
    Hoi Paul, Ik wacht je bericht wel af op gerardbergen@hotmail.com Iedereen bedankt voor het meedenken, misschien komt het allemaal toch nog wel goed met dat schudden. Hou me aanbevolen voor gouden tips. Ik heb ook iets gelezen over het verwijderen van de zekering van de motronic voor de duur van enkele minuten. De motronic zou zich dan resetten en mogelijk het probleem verhelpen, iemand ervaring met deze variant ?? groet Gerard

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Een beter manier om te resetten zou kunnen zijn om een accupool los te halen en die mbv een proeflampje te verbinden met de andere accupool, uiteraard met contact uit. Door gebruik te maken van een proeflampje voorkom je nl het te snel ontladen van het geheugen, waardoor er schade zou kunnen ontstaan. Zo heb ik wel eens jonge onwillige BMW's weer aan de praat gemaakt of rare storingen mee opgelost. Ik denk niet dat het bij jou dan zal verbeteren, helaas. gr marcel