Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Tijdens het rijden bij lage snelheid viel bij mij de stroom uit. Eerst de radio vervolgens ging het acculaadstroom lampje branden en als laatste viel het dashboard uit. Hierna blokkeerde beide wielen zonder dat ik remde. Gevolg met mijn snuit op het asfalt. Motor bleef wel lopen maar alle dashboard lampjes knipperde R1150RT met geintegreerd remsysteem en ABS Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben B.v.d. Marcel

25 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum: Goh, dat is vreemd zelfs al zou je remmen moeten de wielen met ABS toch niet blokkeren. rene

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum: moderne troep heet dat..

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Hopenlijk heb je er zelf niks aan over gehouden. Wat zei BMW er over. Dit is natuurlijk iets wat nooit of te nimmer zou mogen gebeuren. Stel je voor dat je zo iets gebeurt op de duitse autobahn of in de bergen!!!! Ben benieuwd wat BMW er aan gaat doen. groet en sterkte.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi, Hopenlijk heb je er zelf niks aan over gehouden. Wat zei BMW er over. Dit is natuurlijk iets wat nooit of te nimmer zou mogen gebeuren. Stel je voor dat je zo iets gebeurt op de duitse autobahn of in de bergen!!!! Ben benieuwd wat BMW er aan gaat doen. groet en sterkte.
    Jesper, morgen komt de expert bij mijn fiets. En mijn verzekering gaat BMW aansprakelijk stellen. Wordt vervolgd, dank je wel.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum: hartelijk dank, is toch ongekend slecht zoiets, wat een troep, waarschijnlijk boordevol electrische zooi ?

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Ik moet Jos wel een beetje gelijk geven hoor. Ik heb een "beetje" het gevoel dat BMW is doorgeschoten met die laatste "verbetering", genaamd het integrale remsysteem. Je mag bij dat systeem niet eens zelf je remblokken vervangen! Dat moet door de dealer gebeuren omdat het systeem met een computer moet worden afgeregeld!?! Toen ik dat hoorde viel deze serie voor mij gelijk af als opvolger in de toekomst. Mocht het ooit een vierklepsboxer worden dan wel de laatste zonder dat integrale remsysteem. Ik ben nu net begonnen met een K75RT met ABS-1 na 18 jaar op een R100RT gereden te hebben. Maar ik geloof niet dat deze K net zo kostenvriendelijk dezelfde afstand gaat afleggen. t.w. 270.000km Waarschijnlijk ga ik een keer de bietenberg op met "iets" defect aan het moderne injectiesysteem/computer. Maar verder natuurlijk wel alle succes toegewenst met het "helingsproces"

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum: Jos Ik ben zelf een enthousiast boxerfan. Ik heb een R90S en net mijn R100RT ingeruild voor een K1100LT. Dus ik heb ook ouwe zooi maar ga wel met de tijd mee. Hoe zou jij het vinden als je plat gaat met motor en je krijgt een reactie van "dat heb je met die ouwe zooi". Dat er meer mensen zijn die het vervelend vinden dat er met moderne motoren gebreken ontstaan die je niet zelf kunt oplossen waardoor men gedwongen is om naar een dealer te gaan, met hieraan gekoppeld een behoorlijke financiele aderlating begrijp ik. Maar de keuze voor een moderene of klassieke motor mag iedereen gelukkig nog zelf maken. wat ik niet begrijp is de reaktie naar Marcel Dat Marcel niet op zo'n reactie zit te wachten lijkt mij logisch. Ik denk dat Marcel op een gepaste manier gebruik maakt van het internet wat ook onder de "nieuwe zooi" valt. Marcel beterschap en ik hoop dat er mensen zijn die een bijdrage kunnen leveren met toegevoegde waarde. rene

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum: Tuurlijk kan ieder zijn fiets kiezen in alle vrijheid, ik heb de vrijheid de moderne machine te noemen zoals ik dat wil. Wat er mee gebeurt is zeer kwalijk en zot. Grt, Jos

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'eric ', geïmporteerd van het oude forum: Ik durf bijna niet meer op mijn motor. Wie legt mij uit hoe een motor uit zichzelf begint te remmen , zodanig dat zelfs de wielen blokkeren.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
    Tuurlijk kan ieder zijn fiets kiezen in alle vrijheid, ik heb de vrijheid de moderne machine te noemen zoals ik dat wil. Wat er mee gebeurt is zeer kwalijk en zot. Grt, Jos
    Zou ik toch mee oppassen Jos. Want als aan iemand zijn HD'je komt zijn de rapen gaar! Al die elektronica meuk heeft voor mij geen toegevoegde waarde voor het motorrijden.Ik geniet van het bochtjes rijden, en het heerlijk gevoel van de oer-trekkracht van mijn R90S. Het is duidelijk denk ik, hoe meer er op zit des te meer er kapot kan gaan, En helaas, in elektronica opzicht zijn onze bmw's helaas geen jappanners! Maar, en dat is dan weer fijn: gelukkig ook geen HD! Marcel beterschap, ik hoop dat je snel weer op de wielen staat! Chris met R90S met: ABS-Injectie-Airco-FM radio-cd speler-launch system. Maar gelukkig verder geen elecktronica meuk!

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Marcel, Je noemt expliciet ...na april 2003. Zijn er in april 2003 dan modificaties geweest aan het remsysteem? Ik heb zelf ook een (april) 2003 1150RT (twinspark). Hierbij kan ik overigens, i.t.t. wat Jan W zegt, gewoon zelf de remblokjes vervangen zonder dat er 'iets in de computer ingeregeld' moet worden. Heb je al reactie gehad van BMW? Ik kan me haast niet indenken dat dit een structureel probleem is, dan had ik allang een terugroepactie verwacht. groet, Peter

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Ik rijd ook al jaren BMW en bezit nu een R100/7 en een K1100LT. Een paar maanden geleden wilde ik met m'n Kaatje op de snelweg een auto passeren die, zonder te kijken, zonder knipperlicht, plots naar mijn baan ging. Ik moest volledig in de ankers en GELUKKIG HAD IK ABS, anders had ik gelegen. Was dat met m'n R100/7 geweest, had ik dit waarschijnlijk niet meer kunnen typen. Dus veiliger zijn die nieuwe dingen wel. Echter qua betrouwbaarheid heb ik ook m'n twijfels. Hoe meer snufjes, des te pechgevoeliger. Ook motorisch zijn die nieuwe dingen niet altijd even goed. Een motormaat van me heeft 2 jaar geleden een splinternieuwe BMW R1150RT gekocht, had er een paar duizend kilometer (normaal) mee gereden en plots draaide z'n motor in de soep. Het metaalschaafsel kon je uit het blok halen. Gelukkig had hij altijd trouw op tijd z'n beurten uit laten voeren en werd het een coulanceregeling (was net buiten de garantie). Waarschijnlijk zullen dit wel uitzonderlijke gevallen zijn, daar niemand jouw klachten (stroomuitval en blokkeren wielen) herkent en ik op dit forum niemand heb gehoord over de verschijnselen van de R1150RT van m'n motormaat. En vroeger had je nog echte maandagochtendexemplaren en daar hoor je nu nooit meer iemand over. Of zouden die 2 R1150RT's op maandagochtend zijn gefabriceerd...? De man die wacht op een nieuwe BMW R100/8

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum: Geachte pechremmer. Blokkeerden de remmen bij een hogere snelheid dan 5 km/h ? Bij veel ABS-systemen houdt de antiblokkeerwerking namelijk op bij ongeveer 5 km/h. Wel fijn dat BMW's zo valbestendig zijn. Weet u dat de meeste schade aan BMW's ontstaat omdat de bestuurder de tweewieler uit zijn knuisten laat vallen.

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
    alle mede leven voor het slachtoffer hoop dat alles vergoed word , en er niets lichamelijk aan overhoud aan alle bmw rijders die zo heftig op jappen en H-D hebben liggen te pikken , nog steeds merk blind ? jos, groot gelijk levens gevaarlijk als ik zo,n kreng had ging hij vandaag de deur uit mij maak je niet wijs dat je nog gerust op je motor zit natuurlijk heeft ieder merk wel wat, maar BMW heeft toch wel altijd wat groet fred
    Marcel, ik hoop dat BMW dit toch grondig uitzoekt. Dit is een uiterst serieuze zaak, als dit zou gebeuren met hogere snelheid, kan het best eens je dag verpesten! Ik hoop dat je ons op de hoogte houd in dit remmen-dieptepunt. Fret, op merkenforums is het bijna gebruikelijk een beetje te mopperen op andere merken. Mopperen op je eigen merk is wat minder gebruikelijk. Als jij zo'n hoge pet op hebt van die Harley Dinges, waarom houd je er dan nog een BMW op na? Voor als de HD stuk is? Of voor als de boulevard gesloten is? Ik las vandaag in de krant dat HD "snacks" gaat verkopen.! Ik vind het geweldig, ik vind dat iedereen moet doen wat hij het beste doet. HD gaat nu eindelijk doen wat de meeste van ons eigenlijk al lang wisten wat ze deden: Harley Davidson verkoopt Amerikaanse frikandellen! Chris van Rooy ( met zijn buik figuurlijk vol van HD)

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel ', geïmporteerd van het oude forum:
    Marcel, Je noemt expliciet ...na april 2003. Zijn er in april 2003 dan modificaties geweest aan het remsysteem? Ik heb zelf ook een (april) 2003 1150RT (twinspark). Hierbij kan ik overigens, i.t.t. wat Jan W zegt, gewoon zelf de remblokjes vervangen zonder dat er 'iets in de computer ingeregeld' moet worden. Heb je al reactie gehad van BMW? Ik kan me haast niet indenken dat dit een structureel probleem is, dan had ik allang een terugroepactie verwacht. groet, Peter
    Peter er is in bij mij in 2005 een modificatie aan het remsysteem uitgevoerd. Nadat tijdens vro trainingen is gebleken dat na veelvuldig remmen de accu onvoldoende bijlaadde en daardoor het abs niet meer zou werken. Dit is gebeurd na een brief van bmw nederland ( terugroep actie ) Ik heb nog niets van bmw gehoord, vandaag is er een expert bij mijn fiets geweest. Maar ik nog niets vernomen over de schade of andere zaken.

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Tijdens de VRO training in Lelystad (2006) moesten we een remproef/noodstop maken met 100 Km/Hr. Onze instructeur reed een GS type. zal wel een 1150 zijn geweest. Deze liet tijdens heftig remmen de remmen wel erg lang "los". Maar..zijn voorwiel blokkeerde niet. Hij zei dat het ABS dit deed, mijn remweg van met mijn R90S was ca. 5 meter korter! Stonden we allemaal, ikzelf niet in de laaste plaats van te kijken. Chris

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Tijdens de VRO training in Lelystad (2006) moesten we een remproef/noodstop maken met 100 Km/Hr. Onze instructeur reed een GS type. zal wel een 1150 zijn geweest. Deze liet tijdens heftig remmen de remmen wel erg lang "los". Maar..zijn voorwiel blokkeerde niet. Hij zei dat het ABS dit deed, mijn remweg van met mijn R90S was ca. 5 meter korter! Stonden we allemaal, ikzelf niet in de laaste plaats van te kijken. Chris
    Hoe zwaar was de motorfiets en berijder in beide gevallen?

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Ja Roel, daar heb je een punt. Maar ik denk dat de instructeur en ik ongeveer hetzelfde wogen. Ik weeg 95 kiloTJES, de instructeur misschien wat minder. Wat weegt een 1150gs met zo'n rare eendebek? ik weet niet eens wat mijn R90S weegt! Chris (niet te licht opvatten hoor!)

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:
    alle mede leven voor het slachtoffer hoop dat alles vergoed word , en er niets lichamelijk aan overhoud aan alle bmw rijders die zo heftig op jappen en H-D hebben liggen te pikken , nog steeds merk blind ? jos, groot gelijk levens gevaarlijk als ik zo,n kreng had ging hij vandaag de deur uit mij maak je niet wijs dat je nog gerust op je motor zit natuurlijk heeft ieder merk wel wat, maar BMW heeft toch wel altijd wat groet fred
    Marcel, ik hoop dat BMW dit toch grondig uitzoekt. Dit is een uiterst serieuze zaak, als dit zou gebeuren met hogere snelheid, kan het best eens je dag verpesten! Ik hoop dat je ons op de hoogte houd in dit remmen-dieptepunt. Fret, op merkenforums is het bijna gebruikelijk een beetje te mopperen op andere merken. Mopperen op je eigen merk is wat minder gebruikelijk. Als jij zo'n hoge pet op hebt van die Harley Dinges, waarom houd je er dan nog een BMW op na? Voor als de HD stuk is? Of voor als de boulevard gesloten is? Ik las vandaag in de krant dat HD "snacks" gaat verkopen.! Ik vind het geweldig, ik vind dat iedereen moet doen wat hij het beste doet. HD gaat nu eindelijk doen wat de meeste van ons eigenlijk al lang wisten wat ze deden: Harley Davidson verkoopt Amerikaanse frikandellen! Chris van Rooy ( met zijn buik figuurlijk vol van HD)
    hoi Chris even voor de goede orde, ik heb geen bmw meer heb ook geen hooge pet op van H-D maar een motor die je er af knikkert als je sroom uitval heeft....................... heb veel positieve ervaring met vele merken mijn bmw heeft me nooit laten staan alleen die stekker verbindingen scheur in je gietwiel na 10000 km,startmotor die het in eens gaat gaat doen kokende benzine in je tank,los zittende klinknagels in je versn bak dynamolampje dat altijd de schijn op houd, enzo hebben we altijd wat wel te vertellen maar verder heb ik er goed mee gereden waarom je nu gaat schelden op H-D snap ik niet , lees ik dat je voor alle bmw rijders spreekt als je het over een ander merk hebt ? heb je er een gehad ? ik spreek hier uit ervaring heb 3 bmw"s gehad m.v.g fred

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:
    alle mede leven voor het slachtoffer hoop dat alles vergoed word , en er niets lichamelijk aan overhoud aan alle bmw rijders die zo heftig op jappen en H-D hebben liggen te pikken , nog steeds merk blind ? jos, groot gelijk levens gevaarlijk als ik zo,n kreng had ging hij vandaag de deur uit mij maak je niet wijs dat je nog gerust op je motor zit natuurlijk heeft ieder merk wel wat, maar BMW heeft toch wel altijd wat groet fred
    Marcel, ik hoop dat BMW dit toch grondig uitzoekt. Dit is een uiterst serieuze zaak, als dit zou gebeuren met hogere snelheid, kan het best eens je dag verpesten! Ik hoop dat je ons op de hoogte houd in dit remmen-dieptepunt. Fret, op merkenforums is het bijna gebruikelijk een beetje te mopperen op andere merken. Mopperen op je eigen merk is wat minder gebruikelijk. Als jij zo'n hoge pet op hebt van die Harley Dinges, waarom houd je er dan nog een BMW op na? Voor als de HD stuk is? Of voor als de boulevard gesloten is? Ik las vandaag in de krant dat HD "snacks" gaat verkopen.! Ik vind het geweldig, ik vind dat iedereen moet doen wat hij het beste doet. HD gaat nu eindelijk doen wat de meeste van ons eigenlijk al lang wisten wat ze deden: Harley Davidson verkoopt Amerikaanse frikandellen! Chris van Rooy ( met zijn buik figuurlijk vol van HD)
    Mooi he, die bmw in dienst van al Harley's.

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Arno. Volgens mij is de BMW toch de baas :-) Chris

  22. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum:
    Arno. Volgens mij is de BMW toch de baas :-) Chris
    To serve and protect!

  23. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Zo is dat! Ik moet zeggen dat we wel aardig misbruik hebben gemaakt van het draadje van Marcel. Marcel gaat op zijn plaat en wij (ik dus) zit lekker op HD's te mopperen. Marcel ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de toedracht van je ongeluk, als dit al te achterhalen is... Mocht het werkerlijk zo zijn dat er gebeurt is wat jij hebt meegemaakt, wat zal BMW dan gaan gaan doen? Chris (ik wordt helemaal nergens door geremd, spanning of niet!) Fred, ik ga stoppen met het HD onderwerp, ik krijg er zo langzamerhand adHD van!

  24. Forum import
    Reactie van bezoeker 'AndrĂˆ', geïmporteerd van het oude forum: Goedendag mensen, Ik las een poosje geleden het verhaal van marcel die was gevallen (gelukkig bij lage snelheid) door blokkerende remmen nadat de stroom was uit gevallen van zijn R1150RT, nu stond er in een van de laatste antwoorden van marcel dat BMW naar de fiets aan het kijken was, maar tot op heden heb ik nog niet kunnen lezen of hij de oorzaak al weet, ben toch wel erg benieuwd want rij zelf ook op een 1150RT uit 2004 en zou niet graag het zelfde mee willen maken. hopelijk weet Marcel of iemand anders hier meer over. Gr. AndrĂˆ