Reactie van bezoeker 'Koenraad ', geïmporteerd van het oude forum:
momenteel is m'n K binnen bij de motospecialist om het probleem van water in de olie na te gaan.
Bij een trip verleden week, na zo'n 20 km te hebben gereden, brandde het lichtje op van de watertemperatuur. Een plaatselijke motohandelaar dacht direct aan een defecte koppakking en deed er 2 liter olie bij (niettegenstaande de motor normaal gezien geen olie verbruikt). Het waterpeil onderaan was normaal en hij constateerde vuil schuim onder het deksel van het oliereservoir.
De dag erna keek m'n garagist de K na en constateerde .... dat er 2 liter olie teveel in het reservoir was (dan maar meteen weer afgelaten). Het waterpeil van de onderste tank was normaal; de temperatuurmeter was tot nog tot nog niet in overdrive gegaan. Hij checkte meteen het peil van de watertank onder de benzinetank en constateerde waterverbruik, meteen 1 liter bijgedaan. Bij het aflaten van de olie had de olie een grijze kleur. (dus met water). Bij een draaiende motor geen gebrobbel in het water, dit kan een teken zijn van een defecte koppakking.
De dag erna hebben we nog 300 km getoerd in Zeeland. Nog de dag erna terug naar de garagist om het mankement verder op te sporen en bij de aankomst ... brandde het lampje terug van de watertemperatuur. Volgens hem luchtbellen en stoom en dus opnieuw waterverbruik (temperatuurmeter nog altijd normaal). Deze week tracht hij het euvel te verhelpen, hij denkt aan een defecte waterpomp, niet de koppakking. (na gebruik was er geen water onder moto te vinden omdat de afvoerleiding verstopt was).
Enfin, m'n K met zo'n 130.000 km begint blijkbaar te sputteren.
Misschien toch een defecte koppakking ?
Laat ons hopen van niet.
Nog iemand met zo'n ervaring ?
groeten,
Koenraad
16 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import