Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'PJ', geïmporteerd van het oude forum: Krijg mijn motor bj 1981 niet gestart met choke volledig open. Startmotor draait netjes rond maar aanslaan ho maar. Zonder choke hem na veel moeite kunnen starten en een minuut of drie laten draaien en valt vervolgens stil,contact uit gezet en direct weer aangezet en je hoort een licht plof,wederom met moeite gestart en weggereden om vervolgens na zo'n 50 meter stil te vallen met een arsenaal aan ploffen en knallen. Niet meer aan de gang te krijgen. Wat zou dit kunnen zijn,heeft iemand een idee??

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum: hoe lang is het geleden dat hij een beurt heeft gehad? chefke

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum: Toegegeven het klinkt vreemd, maar probeer het eens met echt een volle ("echte 12 Volt",of eigenlijk net even iets meer) accu. De startmotor draait op minder dan 12 V ook wel rond, maar bijv. nog een restspanning van 9 Volt geeft ontstekingsproblemen. Succes, Dirk

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum: Waarom probeer je niet een keer zonder choke? Groeten, Reyer R80 1985

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: Lijkt me een probleem met de ontsteking. Succes, Ron

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum: Gewoon verzopen, en in begin te weinig spanning???Daarna teveel choke???

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Als een motor bij koude start verzuipt kan het stationair mengsel te rijk zijn. Daar kunnen ook heel goed ploffen van komen. Succes, Egbert

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:
    Lijkt me een probleem met de ontsteking. Succes, Ron
    Helemaal mee eens, kan dan vonk geven bij open kleppen enz en dus ploffen in de uitlaat of terugslag carburateur. Heb precies dezelfde BMW en deze start METEEN zowel koud als warm.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ronald, dan kan jij ook best een te rijk mengsel hebben... Egbert

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Het kan van alles zijn loop allees eerst eens puntgewijs na. Bougies, kabels onsteking (contactpunten) condensator, luchtfilter, carburateurs etc en hou ons op de hoogte.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:
    Ronald, dan kan jij ook best een te rijk mengsel hebben... Egbert
    Beste Egbert, kun je adviseren hoe te controleren? ben zeer rustige rijder, rijd dan 1:17 gemiddeld lijkt wel goed te zijn. Alvast bedankt maar weer. (jouw eerdere adviezen mbt laadstroomprobleem: bleek met nw electronisch regelaar verholpen orginele mech regelaar 25 jr oud was niet goed meer)