Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'wim van dijk', geïmporteerd van het oude forum: Wie kan mij adviseren ? Na de winterstalling getracht mijn R90/6 weer rijklaat te maken voor de zomerperiode. Kleppen gesteld, ontsteking gecontroleerd, olie ververst , speling koppelingshandel gecontroleerd etc. Probleem wat zich echter voordoet is dat wanneer de motor in een versnelling wordt gezet deze met geen mogelijkheid ontkoppeld kan worden. Rijden is dus onmogelijk. De motor is eind 2005 in goede conditie weggezet, dus in 2005 normaal mee gereden. Wie kan mijh helpen ?

15 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: voel je wel veerduk/weerstand in je koppelingshendel? Chris

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'wim', geïmporteerd van het oude forum:
    voel je wel veerduk/weerstand in je koppelingshendel? Chris
    Ja, die is m.i. heel normaal. Heb ook de drukstift . met zuiger en naalldlager verwijderd, schoongemaakt en voorzien van nieuw vet. Wim

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Ik heb hetzelfde gehad met mijn R100RT na de winterstalling. Had het alleen niet in de gaten, ik kneep de koppeling in ( dat ging wel ) en zette hem in zijn eerste versn. met als gevolg dat ik een stuk vooruit schoot en stil viel. De koppelingsplaat was blijven plakken, maar door de schok kwam hij los. Groeten Ludi

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'w. van dijk', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Ludi, Ja ik heb dezelfde ervaring gehad vanmiddag, d.w.z. ben drie keer doorgeschoten na het in schakelen van de eerste versnelling, maar het resultaat was nul. Koppeling werkt nog steeds niet. Het lijkt mij toch een probleem waar meerdere berijders mee te maken hebben gehad, Ik hoop op een goede tip zodat ik weer snel de weg op kan.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Wim, Het snelste is de bak er even onderuit halen, het kan ook iets met je splainas van doen hebben (vastgeroest?) Ander zou ik de motor gewoon starten met een beetje snelheid (duwen) in zijn een tikken, koppeling in, en een beetje laten "bokken". Dan moet bij toch loskomen zou ik zeggen. Chris

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'w. van dijk', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Chris, Ja ik zal dat aanduwen en even laten bokken eerst maar eens proberen alviorens de versnellingsbak te demonteren. Als dat lukt dan is dat toch sneller . Zal laten weten of dat lukt. Mochten er nog andere tips zijn dan zie ik die graag tegemoet. Mv.g. Wim

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum: hallo luitjes ja plak koppelingen komen wel eens voor het beste middel (vind ik )zet hem in z,n 3 remmen er op en een paar keer starten komt gegarandeert goed wel de koppeling ingeknepen houden. sucses frans

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
    hallo luitjes ja plak koppelingen komen wel eens voor het beste middel (vind ik )zet hem in z,n 3 remmen er op en een paar keer starten komt gegarandeert goed wel de koppeling ingeknepen houden. sucses frans
    Met mijn veelgebruikte R 80/7 heb begin jaren 90m dit probleem ook gehad. Motor eerst warm laten draaien Motor in zijn 2 gezet koppeling ingeknepen gestart met de elektrische strarter en vroem daar schoot ie los. Ik heb dit foefje eerder moeten gebruiken (in versnelling starten) toe mijn koppelingsdruklager stuk was. Het is iets wat voor de levensduur van de startmotor niet te vaak kan gebeuren. Maar soms moet je wat.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'w. van dijk', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor jullie reacties, maar het vreemde is dat ik de motor niet kan starten als hij in een versnelling staat.Dat is alleen mogelijk in z'n vrijstand. Het enige wat me dus rest is de tip om de motor te starten, dan d.m.v. duwen enige snelheid te maken en hem dan in een versnelling te gooien met de koppeling in. Dat ga ik binnenkort proberen als de duwer langst komt. Ik laat het wel horen. M.v.g. wim.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Koppeling intrekken bij ingeschakelde versnelling en je moet kunnen starten. koppeling een nachtje (of iets langer) ingetrokken houden (met kabeltje , bandje om de handle, vanwege taalproblemen zal ik het woord Ty-wrap maar niet gebruiken) dan is de druk van de koppelingsplaat en wil hij wel eens los komen. Succes

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Met autos weleens gehad, starten met ingeschakelde 1ste versnelling werkte. mocht het moeilijk gaan, laat hem dan eens goed warm draaien, misschien dat dat scheelt. succes met dit nare probleem

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'w. van dijk', geïmporteerd van het oude forum: Hallo collega's, De koppeling van de R90/6 is weer los. Hoe ? Eerst goed warm gedraaid, koppelingshandel ingetrokken en vastgezet. Motor uit, koppelingshandel ingetrokken, motor gestart, in tweede versnelling gezet, koppeling een aantal keer ingetrokken en weer los gelaten, voetrem kort geactiveerd , en de zaak was geklaard. Alle tipgevers hartelijk bedankt. Ik kan weer rijden. wim

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Wim rij ze

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter voossanen', geïmporteerd van het oude forum: Mooi !!!