Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Beste BMW liefhebbers, Sinds lange tijd ben ik vandaag weer eens de snelweg opgeweest met mijn R60/5 (1971). Nu blijkt dat de motor bij ca 110 km p/u inhoudt bij verder gasgeven. In de lagere versnellingen kan ik wel gewoon lekker doortrekken. Wie heeft tips om dit aan te pakken? Groeten, Ad

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum: Zoals je het beschrijft lijkt het mengsel te arm te worden, als je het gas helemaal open draait. Het kan dus zijn dat de tankontluchting verstopt is: draai tijdens het rijden je tankdop open. Mogelijkheid 2 is dat je benzinefilter in de kraan verstopt is en er te weinig uit je tank kan stromen: trek de slang eraf en kijk hoe hard het stroomt. Meestal heb je dan ook dat met een volle tank de motor wel goed rijd. Mogelijkheid 3 is dat je carburateurs zo smerig zijn dat je te weing benzine krijgt. Probeer eens de choke open te draaien als je rijd, ga je dan harder, dan kun je zeggen dat het mengsel te arm was en is het meestal 3. Ik sluit uit dat je een vuiltje in een van je hoofdsproeiers hebt omdat de motor dan sterk gaat trillen doordat de ene cilinder meer vermogen geeft dan de andere. En het kan natuurlijk iets heel anders zijn, maar probeer dit eerst maar. Sukses Wil

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum: mogelijkheid 4 is dat je luchtfilter verstopt zit en bij 110 de lamellen dichtzuigt

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt zover voor jullie reacties. Het luchtfilter en de carburateurs zijn schoon. (choke zit er niet op) Dus blijft tankdop en benzinekraan/filter over. Maar hoe is dan te verklaren dat de motor in de drie lagere versnellingen wel goed doortrekt en absoluut niet inhoudt? Ad

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: In de lage versnellingen hoeft de motor bij hetzelfde toerental minder energie te leveren. In de hoogste versnelling heb je meer energie nodig om de luchtweerstnad te overwinnen. En dat kost benzine. En blijkbaar is de doorstroom dusdanig dat er voldoende is voor 110km/u Bij mij was het het filter bover de kraantjes.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Begin bij het begin. Contactpunten/condensator. Meet de bougiekabels eens door. Kunnen vervelende storingen geven.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Probleem is waarschijnlijk opgelost. Vanavond ontdekte ik dat de schroefdeksel van de gasschuif er scheef opzat, dus veel valse lucht denk ik. Binnenkort maar weer eens de snelweg opzoeken. Bedankt voor de tips! AD

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan Hofman', geïmporteerd van het oude forum: Als ik de tanktas erop heb, gaat de motor bij 130 -1 40 km inhouden, ploffen ed. Met name als het schuimrubber vd tas nat is. Door de tanktas kan de BMW R80RT 1985 heel ven te weinig lucht krijgen, lijkt mij.