Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Help! Al enkele maanden loop ik te kl.... met mijn Autocom easy rider intercom waarop ik mijn 2610 heb aangesloten. Het probleem is dat er contstant een storing te horen is via de intercom. Na het monteren van een ander exemplaar van Autocom (pro sport-7) is mij duidelijk geworden dat het aan de combinatie met de 2610 ligt. De storing verdwijnt op het moment dat ik de kabel van de intercom naar de 2610 loskoppel. Ook verdwijnt de storing op het moment dat ik groot licht sein en als ik richting aan geef of rem vermindert de storing (met andere woorden als ik een stroomverbruiker inschakel). Wie kan mij helpen met dit probleem want ik weet het niet meer. bedankt

20 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Wat voor een geluid is het? Is het het toerental van de motor? Of een pieptoon? Ooit had ik een probleem met een radio aan boord. Het geluid was bij mij die van de ontsteking. Oorzaak. De orginele bougiekappen. Vervangen voor NGK ontstoorde kappen en nooit meer problemen. Is met dimlicht aan rijden een optie? Jan

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Het is een tikkend geluid en ik denk dat het inderdaad van de ontsteking afkomt maar het vreemde vindt ik dat de storing weg is als er meer stroom wordt gevraagd door bijvoorbeeld met groot licht te seinen. Met dinlicht aanrijden lost niets op, die staat overigens altijd aan bij mij.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Knip dan toch maar eens de orginele kappen eraf en vervang ze voor ontstoorde NGK's. Of gebruike een andere oude bougiekabel (koperen kern) met aan het uiteinde de NGK's geschroefd. Bij mij was er toen ÈÈn kap niet helemaal lekker meer. Een ander bijkomend voordeel is dat de NGK kappen wel heel blijven en veel goedkoper zijn. Ze kunnen net zo goed tegen regen trouwens weet ik nu uit ervaring. Mocht dit allemaal niet helpen dan moet je het gaan zoeken in een andere aarding. Maar een vette ontstekingstik duidt meestal op een storing die door de lucht komt.. Een ander lapmiddel is de voedingsdraad om een ferriet ringetje winden. (+12V EN aarde) Maar dan moet je wel het ding verder vrij houden van aarding. Jan

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
    Knip dan toch maar eens de orginele kappen eraf en vervang ze voor ontstoorde NGK's. Of gebruike een andere oude bougiekabel (koperen kern) met aan het uiteinde de NGK's geschroefd. Bij mij was er toen ÈÈn kap niet helemaal lekker meer. Een ander bijkomend voordeel is dat de NGK kappen wel heel blijven en veel goedkoper zijn. Ze kunnen net zo goed tegen regen trouwens weet ik nu uit ervaring. Mocht dit allemaal niet helpen dan moet je het gaan zoeken in een andere aarding. Maar een vette ontstekingstik duidt meestal op een storing die door de lucht komt.. Een ander lapmiddel is de voedingsdraad om een ferriet ringetje winden. (+12V EN aarde) Maar dan moet je wel het ding verder vrij houden van aarding. Jan
    Bedoelt u met de boegiekappen de doppen die op de bougie geklikt wordt?

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Precies, die grote rubberen dingen. Maar ik zou eerst eens proberen met een andere standaard kabel met aan het eind die NGK doppen (te verkrijgen bij de bromfietshandel) Die BMW kabels zijn namelijk nogal prijzig om gewoonweg af te knippen.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Mijn R80 had oorspronkelijk afgeschermde bougiekabels, want ex-overheid. Als je zulke kabel kan vinden en de afscherming zorgvuldig aan massa legt ben je het probleem waarschijnlijk ook kwijt. Blijft nog de vreemde situatie dat de stoorgeluiden verdwijnen als je motor extra stroom verbruikt, daar puzzel ik nog op. Groeten, Egbert

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard ', geïmporteerd van het oude forum: Alvast bedankt voor het puzzelen, de uitslag hoor ik graag. Overigens heb ik (helaas) geen BMW maar een Suzuki DL1000 V-Strom, hopelijk is dat geen probleem....

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ai Richard, had dat van die Suzuki maar niet gezegd;-) Nu wordt je wellicht helemaal verketterd door gebruikers van dit (BMW) forum. Evengoed zouden afgeschermde kabels ook jou kunnen helpen, dan moet je zelf 4 stuks met kappen afwerken en goed geaard monteren. Het probleem van verdwijnen bij meer stroomgebruik kan ineens iets te maken hebben met het feit dat sommige Japanse fietsen bij meer gebruik extra wikkelingen inschakelen van de dynamo, dit kan allerlei gevolgen hebben. Dan zouden we een electronicaschema van jouw motor moeten hebben. Succes en sterkte met de storm over je heen;-) Egbert

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:
    Ai Richard, had dat van die Suzuki maar niet gezegd;-) Nu wordt je wellicht helemaal verketterd door gebruikers van dit (BMW) forum. Evengoed zouden afgeschermde kabels ook jou kunnen helpen, dan moet je zelf 4 stuks met kappen afwerken en goed geaard monteren. Het probleem van verdwijnen bij meer stroomgebruik kan ineens iets te maken hebben met het feit dat sommige Japanse fietsen bij meer gebruik extra wikkelingen inschakelen van de dynamo, dit kan allerlei gevolgen hebben. Dan zouden we een electronicaschema van jouw motor moeten hebben. Succes en sterkte met de storm over je heen;-) Egbert
    Egbert, Hieruit blijkt toch meer eens te meer dat het vertrouwen in BMW en zijn eigenaren wel zeer groot is ;-)) Greetz, Ron68

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ron, ze weten allemaal dit forum te vinden en de meesten worden er gelukkiger van;-) Egbert

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Tja een BWW, opeens heb je het ....... dat komt bij mij ook nog wel eens. Maar ja nu zit ik met een storing in de intercom dus: on topic maar weer!

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:
    Mijn R80 had oorspronkelijk afgeschermde bougiekabels, want ex-overheid. Als je zulke kabel kan vinden en de afscherming zorgvuldig aan massa legt ben je het probleem waarschijnlijk ook kwijt. Blijft nog de vreemde situatie dat de stoorgeluiden verdwijnen als je motor extra stroom verbruikt, daar puzzel ik nog op. Groeten, Egbert
    Egbert, Richard, Wat die puzzel van jouw betreft, dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat de dynamo in pricipe te veel vermogen heeft om alleen de accu bij te laden en de gebruikers van stroom te voorzien, de overtollige hoeveelheid vloeit als het ware weg via een daarvoor bestemde schakeling (naam ben ik ff kwijt), dit moet wel, anders zou bij het inschakelen van alle gebruikers je accu langzaam 'leeggezogen' worden. Zodra er meer verbuikers worden ingeschakeld zal verschil in gevraagd verbuik en geleverd verbruik steeds kleiner worden. de stoorgeluiden kunnen dus worden veroorzaakt door een defecte schakeling die het overtollige vermogen van de dynamo normaliter moet afvoeren. Greetz, Ron68

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ron68, bedankt voor je verhaal. Er stond mij iets dergelijks bij van Japanse motoren en dit lijkt op wat ik bedoelde. Groeten, Egbert

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard ', geïmporteerd van het oude forum: Weet iemand toevallig hoe die schakeling heet? Ik ga de autocom van de motor halen en er komt binnenkort een Beahr op. Maar als er een defect zit in het stroomcircuit dan gaat de Beahr natuurlijk ook storen........

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'paul', geïmporteerd van het oude forum:
    Help! Al enkele maanden loop ik te kl.... met mijn Autocom easy rider intercom waarop ik mijn 2610 heb aangesloten. Het probleem is dat er contstant een storing te horen is via de intercom. Na het monteren van een ander exemplaar van Autocom (pro sport-7) is mij duidelijk geworden dat het aan de combinatie met de 2610 ligt. De storing verdwijnt op het moment dat ik de kabel van de intercom naar de 2610 loskoppel. Ook verdwijnt de storing op het moment dat ik groot licht sein en als ik richting aan geef of rem vermindert de storing (met andere woorden als ik een stroomverbruiker inschakel). Wie kan mij helpen met dit probleem want ik weet het niet meer. bedankt
    heb ergens gelezen dat je de garmin niet 1 op 1 aan een intercom mag hangen om storingen en opblazen van eindtrap te voorkomen misschien dat je daar eens naar kunt kijken/informeren kijk eens op www.gps.nl site van den notter staat het een en ander over gpsnavigatie en intercom. hebben het daar over een scheidingstrafo. het probleem lijkt me meer door de navigatie veroorzaakt te worden anders zou je de storing ook nog hebben als je laatstgenoemde los koppeld veel succes

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb gisteren bij de hobbyist een proefrit gemaakt met een Baehr verso gecombineerd met de gps. Het resultaat was goed en zonder storingen. De autocom gaat retour afzender en er komt een Baehr alleen weet ik nog niet welk type. Wat mij wel opviel was dat de stem van de gps af en toe het stemvolume van de spreekster wisselde van hard naar zacht maar dat was volgens de verkoper een kwestie van instellen, hopelijk is dat ook zo. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze graag!!!

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum: Hoe wordt je 2610 voorzien van spanning ? Komt er een kabel vanaf de accu naar je apparaat? zoja kan het zijn dat deze langs de bobine/elec ontsteking gaat waardoor je de storing al oppakt voor dat het apparaat ingaat ? Ik heb zelf een Quest van Garmin bij mij lag de voedingskabel te dicht bij de bobine. Volume is bij mij instelbaar maar altijd op het zelfde niveau dus geen wisselingen tijdens het rijden. Grtx Jacob

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoe wordt je 2610 voorzien van spanning ? Komt er een kabel vanaf de accu naar je apparaat? zoja kan het zijn dat deze langs de bobine/elec ontsteking gaat waardoor je de storing al oppakt voor dat het apparaat ingaat ? Ik heb zelf een Quest van Garmin bij mij lag de voedingskabel te dicht bij de bobine. Volume is bij mij instelbaar maar altijd op het zelfde niveau dus geen wisselingen tijdens het rijden. Grtx Jacob
    Welk type intercom heb jij dan?

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Ik had een autocom easy rider en alws leenexemplaar een pro sport 7 nu wil ik een Baehr maar weet nog niet welk type.