Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Ikheb de dynamp van mijn BMW R75/5 uitelkaar gehaald. Heeft iemand een exacte beschrijving hiervan?
Gr. Jaap
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Jaap,
voor een exacte c.q. goede beschrijving kan je uiteraard een WPH (werkplaatshandboek) gebruiken, daarvan bestaan verschillende soorten, allen op dit forum wel eens genoemd.
Op de site van de amerikaanse "airheads" kan je 2 artikelen vinden (engelse tekst): 1 over vervangen van koolborstels en 1 over een rotor-aftrek-hulpmiddel.
Gan naar de site: www.airheads.org, klik op technische artikelen en filter op alternator. Dan vind je de artikelen. Wellicht vind je ook nog leuke artikelen onder generator, heb ik niet geprobeerd. Onder dynamo vind je niets dat woord gebruiken ze in amerika feitelijk niet.
Voor een prachtig plaatje van de onderdelen kan je ook terecht op www.realoem.com.
vul de juiste gegevens in, selecteer engine-electrics, generator en je krijgt een prachtige exploded view met onderdeelnummers.
Veel succes
Egbert
Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Jaap,
voor een exacte c.q. goede beschrijving kan je uiteraard een WPH (werkplaatshandboek) gebruiken, daarvan bestaan verschillende soorten, allen op dit forum wel eens genoemd.
Op de site van de amerikaanse "airheads" kan je 2 artikelen vinden (engelse tekst): 1 over vervangen van koolborstels en 1 over een rotor-aftrek-hulpmiddel.
Gan naar de site: www.airheads.org, klik op technische artikelen en filter op alternator. Dan vind je de artikelen. Wellicht vind je ook nog leuke artikelen onder generator, heb ik niet geprobeerd. Onder dynamo vind je niets dat woord gebruiken ze in amerika feitelijk niet.
Voor een prachtig plaatje van de onderdelen kan je ook terecht op www.realoem.com.
vul de juiste gegevens in, selecteer engine-electrics, generator en je krijgt een prachtige exploded view met onderdeelnummers.
Veel succes
Egbert
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Twee maal gepoogd om een plaaje in te voegen. Lukte niet. De link dan maar.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0457&mospid=47898&btnr=12_0737&hg=12&fg=10
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Ja,
dat is inderdaad zo'n waardevol plaatje. Als je de ETK CD hebt (zoek in dit forum) kan je dit soort plaatjes permanent in je PC zetten, ook leuk. Hoewel ik soms verschillen tegenkomen tussen de plaatjes die bij mijn motor moeten horen en de werkelijkheid in mijn motor. Nou heb ik mijne gebruikt gekocht ,het is een ex-douane motor en ik weet dus absoluut niet wat er allemaal aan is veranderd voordat ik daarmee verder ging. Feit is wel dat als ik een plaatje zie dat klopt met mijn werkelijkheid dat het mij vaak helpt.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Bedoel je deze ?
Dit deel van de dynamo?
Ja, inderdaad! Bedankt! wat ik me afvraag, moet er achter de plaatjes nog een vorm van isolatie tussen de grondplaat en de stekkers en bedrading, of mag dit allemaal met elkaar in contact staan?
Gr. Jaap
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Begin met bij het demoonteren noteren hoe het zit. Voor plaatje 5 (drievoudige stekkerplaat) is het volgens mij geen probleem want kunststof. De borstelhouder moet je heel goed opletten: 1 kant is geisoleerd en die moet je exact zo weer terug monteren. Ik meen van voren gezien de linker kant. Succes,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Mooi Jaap! En prettig dat je dat even meldt. Geeft een warm gevoel op een koude dag.
Egbert
14 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import