Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ben Polak', geïmporteerd van het oude forum: wie kan mij helpen? Heb op mijn K100 '85 een electrisch probleem. Als ik stil sta met draaiende motor flikkert het licht van de koplamp, of hij valt helemaal uit. Totdat ik weer gas geef en dan brandt hij weer normaal. Ook wel eens onder het rijden dat dit gebeurt. Waar moet ik dit zoeken? Eveneens als de motor op de bok staat, start hij niet maar maakt een ruisend geluid. Als hem dan van de bok haal en deze een paar keer goed terugklap, start hij moeiteloos. Accu kan het niet zijn. En ik dacht dat er geen onderbreker op de bok zelf zit?

9 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum: vervang onderdelen 11 & 13 van bijgaande URL http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0574&mospid=47904&btnr=12_0755&hg=12&fg=15 (dat de afbeelding van een K75C is maakt geen verschil) N.B. vanwege de vele wijzigingen in de eerste productiejaren van de K100-serie is het handig als jij de VIN (chassisnummer) erbij vermeldt. Zie ook http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=M&arch=1 mvg Helmer/Almere

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Polak', geïmporteerd van het oude forum:
    vervang onderdelen 11 & 13 van bijgaande URL http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0574&mospid=47904&btnr=12_0755&hg=12&fg=15 (dat de afbeelding van een K75C is maakt geen verschil) N.B. vanwege de vele wijzigingen in de eerste productiejaren van de K100-serie is het handig als jij de VIN (chassisnummer) erbij vermeldt. Zie ook http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=M&arch=1 mvg Helmer/Almere
    Dat is duidelijk, maar hoe is het verhaal van de bok en het starten dan te verklaren?

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:
    wie kan mij helpen? Heb op mijn K100 '85 een electrisch probleem. Als ik stil sta met draaiende motor flikkert het licht van de koplamp, of hij valt helemaal uit. Totdat ik weer gas geef en dan brandt hij weer normaal. Ook wel eens onder het rijden dat dit gebeurt. Waar moet ik dit zoeken? Eveneens als de motor op de bok staat, start hij niet maar maakt een ruisend geluid. Als hem dan van de bok haal en deze een paar keer goed terugklap, start hij moeiteloos. Accu kan het niet zijn. En ik dacht dat er geen onderbreker op de bok zelf zit?
    Hallo Ben, Er zijn geen K-types die een schakelaar op de hoofdstandaard hebben, waarddor de motor niet te starten is of afslaat. Ik vermoed dat jouw K wat slechte elektrische kontakten heeft. Mijn voortstel is om alle elektrische verbindingen schoon te maken; de meeste zitten onder de tank(voor de relaisbox). Kijk vooral ook naar de aarding/massa aan de midden frame buis. Maak ook de de startermotor en de dynamo (inwendig) Kijk hiervoor ook op de prima site van Bert Meijerink, onderwerp "sleutelen" Succes! Met vriendelijke groet Kees

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:
    wie kan mij helpen? Heb op mijn K100 '85 een electrisch probleem. Als ik stil sta met draaiende motor flikkert het licht van de koplamp, of hij valt helemaal uit. Totdat ik weer gas geef en dan brandt hij weer normaal. Ook wel eens onder het rijden dat dit gebeurt. Waar moet ik dit zoeken? Eveneens als de motor op de bok staat, start hij niet maar maakt een ruisend geluid. Als hem dan van de bok haal en deze een paar keer goed terugklap, start hij moeiteloos. Accu kan het niet zijn. En ik dacht dat er geen onderbreker op de bok zelf zit?
    Hallo Ben, Er zijn geen K-types die een schakelaar op de hoofdstandaard hebben, waardoor de motor niet te starten is of afslaat. Ik vermoed dat jouw K wat slechte elektrische kontakten heeft. Mijn voortstel is om alle elektrische verbindingen schoon te maken; de meeste zitten onder de tank(voor de relaisbox). Kijk vooral ook naar de aarding/massa aan de midden frame buis. Maak ook de de startermotor en de dynamo (inwendig) Kijk hiervoor ook op de prima site van Bert Meijerink, onderwerp "sleutelen" Succes! Met vriendelijke groet Kees

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ben, ik heb iets vergelijkbaars gehad dat achteraf heel simpel was en stom dat ik het niet direct zag: in mijn R80 zaten ontstoorcondensatoren, 1 ervan was verbrand en de plus-draad zat los. Deze kwam door het stuiteren tijdens het rijden af en toe tegen massa en dan had ik geen laadstroom meer. Omdat jouw probleem deels verholpen wordt door je motor een paar keer te laten stuiteren zou een losse connector misschien (een deel van) de oorzaak kunnen zijn. Succes, Egbert

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Aaron', geïmporteerd van het oude forum: Ben, je probleem komt mij bekend voor. Had hetzelfde, maar dan ook knipperstoringen in het achterlicht, richtingaanwijzers en bij het starten. Accu was goed, alle aardverbindingen o.k. Het bleek uiteindelijk een vervuiling van de borstels in de startmotor te zijn, waardoor een relais niet geactiveerd werd. Startmotor gedemonteerd, zwarte prut eruit geblazen en alles weer gemonteerd. Inmiddels weer 7000km verder zonder de storingen. De nieuwe borstels die ik had aangeschaft bleken niet nodig. Benodigde tijd <90 min. Groet, Aaron

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Eddie', geïmporteerd van het oude forum: Herken een deel van de problemen. Heb zelf bij K100RT-'84 op advies van oa. FlyingBrick.de forum extra massadraad (2,5 mm2) getrokken van massapunt onder tank naar massapunt op de versnellingsbak (waar ook de aarddraad van de accu aansluit) Heeft bij mij bijgedragen aan het verhelpen van veel overklaarbare storingen .....

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom van Dijk', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb iets dergelijks gehad met mijn K100RS uit 1992. Bij de dealer is de startmotor gedemonteerd en de koolborstels en bijbehorende raakpunt van de rotor schoongemaakt. Probleem opgelost