Reactie van bezoeker 'JB', geïmporteerd van het oude forum:
Beste lezers,
Ik loop al een tijdje met het idee om een nieuw onderwerp te beginnen.
Af en toe lees ik verhalen van mensen die een BMW rijden met (voor mij) hoge kilometerstanden. Deze gaan soms over de 200000 km heen.
Voor een K schijnt dit normaal te zijn maar een R heeft wel wat revisie nodig?
Het is interessant om te weten wat (er al dan niet preventief) is vervangen aan deze machines. Dit om een inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid van bepaalde modellen.
Ook het verhaal van het reviseren van de koppen vind ik nogal verwarrend. Er zijn mensen die gewoon doorrijden terwijl anderen voor zeker gaan en de zaak laten reviseren.
Omdat op de teller van mijn 1994, R100R nu 95000 km staat is verdere info natuurlijk meegenomen, maar ook aankomende 100000 km rijders kunnen hier veel van leren.
Daarnaast is het natuurlijk handig om enig inzicht te hebben in revisie kosten bij het aanschaffen van een motor met een "hoge km stand".
Wat er aan mijn motor vervangen is?
Nu zo'n 1,5 jaar in mijn bezit, km stand bij aanschaf 87000 km, historie onbekend
Vervangen onder garantie:
naaldlagers tuimelaar
lager uitgaande as versnellingsbak
In planning: vervangen nokkenas, nokvolgers, distributieketting, geleider en spanner incl afdichtingen aan die kant en mogelijk koppenrevisie.
JB
39 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Passant
jeroen
Forum import
Passant
Rudyhadee
Forum import
Passant
Forum import
Forum import
Forum import
Passant
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import