Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: Ik ontdekte vandaag dat ik handvatverwarming heb op mijn 86-er R100RS. Weet iemand of deze aan/uit gaat met een schakelaar die ik niet weet te vinden of werkt deze met een sensor ??? Voor de duidelijkheid: in de kuip of op het balhoofd zit nergens een schakelaar. Wie o wie ?

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Ik weet niet of je het kunt zien (op de foto) maar bij mijn RT zelfde bouwjaar zit hier een schakelaar. Dus links van het balhoofd op een instrumenten paneel die op het stuur zit.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt maar... Helaas geen knoppen.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Tja, misschien is het voorbereid voor handvatverwarming, maar niet aangesloten? Hoe ben je er achter gekomen dat het er op zit?

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum: Als er geen knop op zit, is ie waarschijnlijk niet aangesloten. Wellicht de de sponsor van dit Forum die scwitch los levert. De schakeling in funktio Wellicht triviaal, maar goed: Normaliter zijn er twee standen. Laag en hoog. Laag: De twee handvaten staan in serie. Hoog: De twee handvaten worden parallel geschakeld. Dit geeft een 4x zo hoog vermogen. Bij de originele BMW set die ik op mijn R45 / 65 gebouwd heb indertijd is dit zo geschakeld. Groet Maurice

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb net nog even een foto gemaakt van een sensor die aan de binnenzijde (rechts) van de kuip zit. Mij gevoel zegt dat deze er iets mee te maken heeft. Het lijk een beetje op een infra-rood zender zoals op de afstandsbediening van een tv. De bedrading, de sensor, de manier van monteren en de verwarmde grepen zelf zien er "BMW"uit.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: nogmaals een poging om de foto toe te voegen..

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: De vers gemaakte foto heeft mij mogelijk op het goede spoor gebracht. Het blijkt een stoffige schakelaar te zijn met een controle lamp ( werkt niet ). Morgen maar eens verder neuzen...

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum: De door jou gefotografeerde schakelaar lijkt verdacht veel op de schakelaar van de alarmverlichting op mijn R100RT. Die zit bij mijn BMW midden op de afdekplaat onder de stuurdemper. Groeten, Dago Langen. '81-er R100RT, >200.000km.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb vandaag inmiddels de motor even stationair laten draaien met de schakelaar ingedrukt. Ennnnnnnnnn na een paar minuten werden de grepen warm ! toch bedankt voor de tips ! (de vorige eigenaar heeft er nooit iets aan gehad want hij wist niet van het bestaan af)

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Wonder baarlijk want in het instruktie boekje wat ik gisteravond nog heb doorgenomen komt deze schakelaar in het geheel niet voor , ook de afstelling van de klok niet, terwijl die wel genoemd word in het instruktieboekje.