Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum: Mijn eigen teller (R75/6) blijkt zo'n 14 % te veel aan te geven. Altijd gedacht maar nooit getest. Nu een fietscomputer erbij geplaatst en nauwkeurig afgesteld. Begin met de krijtstreep-of ventiel beneden methode voor invoering (4 cijfers= mm) van de bandomtrek. Nu het nauwkeurig vervolg omdat oa de rijdende band een andere omtrek heeft. Kies een recht stuk (provincie)weg van minimaal 15 km,( bijv. Middenpeelweg bij Uden). Stop bij een hm paaltje waarbij op de wegrand ook een witte vlek is geschilderd ter groote van een bierviltje. Dit paaltje staat dan op de juiste plek. Zet de nieuwe teller op nul. Rij die minimaal 15 km en stop weer precies bij zo'n paaltje met vlek op de wegrand. Maak de berekening; nieuwe bandomtrek is de oude bandomtrek X de werkelijke afstand(paaltjes) gedeeld door de gemeten afstand van de nieuwe fietscomputer. De nieuwe 4-cijferige bandomtrek kan nu ingevoerd worden. Veel succes, Marinus.

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Marinus, misschien is het resultaat wel goed, daar twijfel ik niet aan, maar wel een beetje omslachtig vind ik. Als je gewoon een Tomtommetje neemt (je weet wel zo'n routeplanner) meet je je snelheid aardig nauwkeurig zonder al te veel poespas en gereken. ik heb het zelf laatst ook gedaan en was onaangenaam verrast! mijn teller geeft royaal 10% te veel aan. Maar goed, wat kun je er aan doen? Foto: R90S met PDA-Tomtom Chris

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: als je je ventiel beneden heb, er op gaat zitten, en bijv 10 omwentelingen maak, dan weer meten en delen door 10 ben je denk ik nauwkeurig genoeg. succes.