Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ton Spaninks', geïmporteerd van het oude forum: Mijn vrouw heeft sinds kort een r850r en die heb ik afgelopen week eens aan de lurven gezeten in het Harzgebergte. Sturen doe je door de motor de bocht in te kijken. Ik denk er nu hard over om de rest op te ruimen (R100s, R75/5 en K75s) en voor mijzelf een 850 of 1100 te kopen (beide een naked bike). Kan iemand mij van advies voorzien? Informatie over kwaliteit, onhebbelijkheden, olie- en benzineverbruik, enz. zijn erg welkom. Ton.

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb sinds een maand een R850 R uit 1997. Reed daarvoor op een R75/5 (die ik nog steeds heb natuurlijk). Van 50 pk naar 70 pk en meer koppel is mij genoeg. De 850 heeft geen last van KFR (onrustige loop) zoals de 1100 soms heeft vanwege de grotere cylinderinhoud. De 1100 heeft 10 pk meer en natuurlijk meer koppel maar dat zocht ik niet in eerste instantie. Ik heb een gezin en voel er niet veel voor om de snelste te zijn op de weg of bij stoplichten ;-) Wat ik wel belangrijk vond was de aanwezigheid van ABS en handvatverwarming. En de 850 rijdt inderdaad erg fijn, remt goed en is zuinig. Succes.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Jan, Ondertussen heb ik ook een 850r voor mijzelf gekocht. Prima spul. Ik heb ondertussen zowel de harz als de Dolomieten aan de tand gevoeld. Stuurt geweldig, gemiddeld 1:19,5 en geen olieverbruik kunnen constateren. Qua vermogen en koppel kwam ik niets te kort (hield ik over) ten opzichte van een vriend van me met een Yamaha TDM 850. Nog bedankt.