Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Herman Geerts', geïmporteerd van het oude forum: De manchetten om de voorvorkpoten van mijn RT moeten worden vervangen, weet er iemand een manier om dat te doen zonder dat de hele voorvork uit elkaar hoeft? B.v.d. Herman

14 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'coen zondervan', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Herman, Ik wil je niet ontmoedigen maar voor zover ik weet moet je voor het vervangen van de manchetten de voorkpoten altijd demonteren. (dus wiel eruit, olie uit de vork etc...)Het enige goede nieuws dat ik daarbij kan bedenken is dat je dan gelijk de keerringen kunt vervangen :-) Groeten, coen

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Herman, dit is eerder aan de orde geweest, zoek maar eens onderaan dit forum met trefwoor voorvorkrubbers (geloof ik). Volgens mij kan je de vorkpoten uit de kroonplaten laten zakken (eerst wiel er uit en misschien remmen losmaken van de vorkpoten en even ophangen aan de kroonplaten zodat de leidingen niet onder spanning komen). Markeer de stand van de poten zodat je ze weer precies evenhoog monteert. Op deze manier kan je de rubbers er omheen schuiven zonder de onderpoot los te nemen. Bij montage even er op letten dat het gaatje in de manchet rand om het busje aan de kroonplaat komt, zodat de ruimte binnen de manchet via dit busje kan ademen. Succes, Egbert

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Herman Geerts', geïmporteerd van het oude forum: Egbert, Bedankt, werkt perfect. Herman

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Graag gedaan, fijn om te horen. Egbert

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'coen zondervan', geïmporteerd van het oude forum: Heb vol belangstelling meegelezen, wist dit niet en ben er ook blij mee... ben namelijk ook ÈÈn dezer dagen aan de beurt voor nieuwe manchetten. Thnx to all

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Herman Geerts', geïmporteerd van het oude forum: Egbert, Toch nog een vraagje. Met welke lijm kan ik ze het beste vastzetten? Herman

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: De manchetten moeten met klemmen vastgezet worden. Kijk hier voor een plaatje. http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/MainDiagrams.asp?mospid=47877 suc6 Arie

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Beste mensen, als ik alleen de voorvorkkeerringen wil vervangen hoef ik toch alleen de imbusbout aan de onderzijde te verwijderen waardoor de hele onderpoot eruit geschoven kan worden om de keerringen en de manchetten te vervangen of ben ik in de war? groetjes marcel 80RT 1986

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Marcel, Dat heb je helemaal juist. Bij de oudere typen is onder een rubberen dop een M6 moer los te draaien. Let op, de olie loopt er dan ook uit. Later is een imbusbout toegepast. Wanneer je deze losdraaid kun je de onderpoot er af schuiven. Groeten Gerard

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Ben een weekje weg geweest en kon niet eerder reageren. Gelukkig heeft Arie het goede antwoord al gegeven: de rubbers zitten vast met "slangklemmen". Als je een goed handboek hebt kan je misschien uit de plaatjes genoeg afleiden. De Hobbyist (sponsor van dit forum) levert ze onder nummer 13026 (denk ik) voor 0,90 Euri per stuk, als ik de catalogus goed begrijp. Voor GS geldt ander nummer en vooral ook andere prijzen... Als je ze belt (0475 567890) krijg je ook nog een goed advies en als je je vraag duidelijk stelt precies de goede onderdelen. Ik heb geen aandelen of belangen, ik vind wel dat ze af en toe zo'n vermelding verdienen, want dit is een super site met en prima forum. Ga maar eens op www.hobbyist.nl hun catalogus downloaden en koop en passant ook een werkplaatshandboek. Groeten, Egbert

  11. Rik
    Waarom heeft een R100RT manchetten op de voorvork en een R100 of RS bijvoorbeeld niet? Persoonlijk vind ik een kale vorkpoten mooier.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:
    Waarom heeft een R100RT manchetten op de voorvork en een R100 of RS bijvoorbeeld niet? Persoonlijk vind ik een kale vorkpoten mooier.
    hallo, de RT heeft ze origineel ook niet. Meestal worden deze rubbers geplaatst om slijtage van de poten en keerringen aanzienlijk te verminderen. En je hebt gelijk zonder is veel mooier. Bij mijn RS zaten ze er ook op, ik heb ze vervangen door de originele moffen en dat ziet veel beter uit. Greetz, Roadcrew

  13. j_vervloet
    Waarom heeft een R100RT manchetten op de voorvork en een R100 of RS bijvoorbeeld niet? Persoonlijk vind ik een kale vorkpoten mooier.
    En ik heb juist rubber manchetten gemonteerd om schade door steenslag en zout tegen te gaan omdat ik ook in de winter doorrij.