Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Onlangs de krukaskering t.p.v vliegwiel vervangen door een bruinekering met teflon lip. Na montage bleek deze erg te lekken.Voor montage heeft de kering een paar uur in de motorolie gelegen (van de hobbyist hoorde ik later dat het warme olie moest zijn). De bruine kering gedemonteerd en vervangen door een standaard (wit rubber exemplaar). Deze lekt evenhard als de bruine kering. De originele oude witte kering zat ietwat scheef in het carter, ongeveer 1mm. Deze kering had in 25 jaar in het vliegwiel een mooi glimmend randje achtergelaten.
Voordat ik nu weer investeer in een kering, wat kan ik het beste doen? Een witte rubberen kering er in zetten en deze niet zo diep in het carter aanbrengen zodat deze niet op het glimmende randje komt of vertrouwen op de bruine kering die door de lip waarschijnlijk een groter afsluitvlak heeft. Deze keer in de warme olie natuurlijk.
Wie heeft er nog tips ??
7 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import