Reactie van bezoeker 'Andr', geïmporteerd van het oude forum:
Weet iemand hoe te handelen bij het vervangen van de cardanmof van een R100 GS bouwjaar '92 (bij de versnellingsbak). Is er misschien een tip of een handigheidje?
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Andre
Als het gaat om de rubberslurf die om de wisselbak en om de tunnel zit dan kan je aan het volgende denken:
Je zult toch de aandrijving los moeten maken om de nieuwe slurf om het spul heen te krijgen. (in feite ertussendoor te halen).
Verder heb ik van een vriendje geleerd en door een bevriende tandarts geleverd gekregen: zo'n pulkhaakje waarmee die artiesten zo lekker in gaatjes in je tanden kunnen prikken. Slijp het puntje wat stomp (je wilt de nieuwe slurf heelhouden) en dan kan je heel makkelijk de randen van de slurf om de flenzen leggen.
Als je een beetje vriendjes bent met je tandarts (en wie is dat niet...) kan je wel zo'n dingetje lospeuteren, zeker als je uitlegt waarvoor het nodig is.
Succes
Egbert
Reactie van bezoeker 'AndrĂˆ ', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt Egbert moet eens een afspraak maken met de tandarts dus. Verder word het wel wat sleutelen dus.
Reactie van bezoeker 'AndrĂˆ', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de mof vervangen , het koste maar weinig moeite om de mof goed om het blok te krijgen.
Hiervoor heb ik gewoon zo'n ouderwetse bandenlichter van een fietsbandenreparatieset gebruikt.
7 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import