Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum: Ik wil graag de spiegels van de kuip van mijn RT demonteren. Deze zitten aan de binnekant met 3 bouten vast, maar losdraaien resulteerd in het meedraaien van de bout zelf. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze spiegels los kan krijgen?

18 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Je moet de spiegels eerst van de kuip losklikken want ze zitten geklemt. Dit gaat wel wat zwaar maar het best kun je hem wat heen en weer bewegen zodat allereerst 1 van de onderste punten losschiet. Groet, Bert

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo, Je moet de spiegels eerst van de kuip losklikken want ze zitten geklemt. Dit gaat wel wat zwaar maar het best kun je hem wat heen en weer bewegen zodat allereerst 1 van de onderste punten losschiet. Groet, Bert
    Beste Bert, moet deze naar de voor-, achter, boven- of onderkant worden getrokken/bewogen om uiteindelijk los te komen. groet, Lars

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Je kan die spiegels er gewoon afklikken, zo heeft Herr BMW dit bedacht. Ga naast de spiegel staan, 1 hand los de spiegel vasthouden, met de andere (vlakke) hand een flinke tik op de voorkant van de spiegel. Groeten, Paul.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum: Klopt wat paul zegt. Ze hebben dit zo gemaakt dat als je ergens tegenaan rijdt je niet gelijk je hele bovenkuip hoeft te vervangen.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum: dank jullie voor de uitvoerige uitleg! Ik heb de nare gewoonte om alles aan gort te trekken als ik niet precies weet hoe het in elkaar zit ;-), vandaar mijn vraag om uitvoerige uitleg. Gaat het in elkaar zetten viseversa? Of kan dat iets minder hardhandig :-) Groet, Lars

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Lars, het monteren gaat op de zelfde manier, je moet echter 'n beetje uitkijken dat de veertjes van de klemmen in de spiegel niet ombuigen of zelfs afbreken. Ik zet altijd eerst de spiegel op de onderste twee bouten en druk de spiegel erop, dan op de bovenste bout klikken. Wil af en toe toch wel wat lastig zijn. Succes, Dutch

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: Dag Lars, Misschien wat mosterd na de maatijd, als je de speiles gaat monteren is het verstandig om de klemmen van de speigel een lichtelijk in te vetten, dan is het monteren simpeler en later eventueel gemakkelijker te demonteren. Groetjes, Marco

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arie Wit', geïmporteerd van het oude forum: Mischien nog een kleine tip. Ik heb de spiegels van mijn K100RS met Tribs geborgd, zodat ze niet gelijk op de grond vallen als je ze er per ongeluk eens afstoot. Vgr arie

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum: Arie, Wat bedoel jij precies met trips borgen. Dat is natuurlijk een goed idee dat ze niet gelijk naar benee donderen. Mike

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum: Hartstikke bedankt allemaal voor de goede suggesties. Ik heb de spiegels inmiddels gedemonteerd voor een kuip-reparatie...het ging wonderwel uitstekend dankzij jullie uitleg. Is er misschien iemand die weet wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken om een afgebroken bevestigingspunt van de kuip weer te "lijmen"? Ik heb voor de lichte oppervlakte beschadigingen een glasvezelplamuur gekozen van Holst. Nu nog een goede "lijm" voor afgebroken delen... Alvast bedankt voor jullie reacties! Groet, Lars

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik zou met dat gebroken deel eens naar een goeie dhz- of hobbywinkel gaan, en je laten raden. Er is tegenwoordig zo veel van dat spul in de handel, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Groeten, Paul.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum: Paul, ik zat aan hetzelfde te denken.... het scheelt al als ik zou weten van welk materiaal de kuip precies is. Groeten, Lars

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik denk een Poly-achtige kunststof, of als de delen wat flexibel zijn, een abs-achtig spul. Meestal staat er aan de binnenkant wel een codering. Poly is goed te lijmen met kunsthars of 2-componentenlijm Abs wordt moeilijker, maar een flexibel blijvende lijm/kit zou ook moeten werken. Groeten, Paul.

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum: Met polyester en glasvezelmatten is te te repareren. De kuiponderdelen zijn ook hiervan gemaakt.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum: Blader eens wat lager op het forum naar het onderwerp "Reparatie klein scheurtje in R1100RT kuip" op datum van plaatsing 4-11-2004. Groeten, Marc

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum: Marc, ik was in de veronderstelling dat de kuipdelen van de "nieuwere modellen" wellicht ook een andere samenstelling hebben.

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum: Lars, Het was enkel ter info omdat Paul zei ,"abs wordt moeilijker ",maar dat materiaal kun je wel degelijk herstellen. Van welk materiaal de kuip van de oudere modellen juist gemaakt zijn weet ik niet. Groeten, Marc