Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum: Hallo: nu met de komende winter zet ik mijn motor in de schuur (BMW R90S) als ik hem dan na een week start slaat ie meteen aan, maar als ie een maand staat is die niet te starten, wel haal ik de accu er steeds uit en zet hem aan de accu lader! Dus hij heeft elektrisch genoeg! Maar de motor wil gewoon niet aanslaan, wat zou de oorzaak zijn, en wat zou ik daar aan kunnen doen? m.v.g. Piet

14 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum: Piet, dit komt naar mijn mening doordat de huidige benzine minder stabiel is. Indien je voor het starten de carburateurs zou leegmaken zodat ze voorzien worden van "verse" benzine, zou het probleem zich niet mogen voordoen. Tip: als je de motor weg zet voor de winter dan kun je het beste de tank tot de rand volgooien. Math

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor de reactie en de tip, ik zal het proberen met een volle benzine tank, kreeg van iemand anders ook nog een vingerwijzing, met een busje Ether een spuitje geven voor het luctfilter als je start, dan slaat ie ook sneller aan volgens insiders, de bobines zijn wel elf jaar oud, maar na ÈÈn week slaat ie ook goed aan, dus dat zal het euvel niet zijn volgens mij. Math bedankt! m.v.g. Piet

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Ether is wel een paardenmiddel, niet echt gezond voor de motor! Wordt vaak gebruikt bij motoren die zo versleten zijn, dat ze haast geen compressie meer hebben... Jeroen

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum: Nou ontzettend, het is geen echt 100% ether hoor, het is natuurlijk sterk verdund, het wordt in een spuitbusje in de handel gebracht, heet dampstart, ik zal geen merknaam noemen, je gebruikt het maar heel even alleen om te starten, ik heb er alle vertrouwen in, dat het geen schade kan aanrichten aan je motor! Dat zal de fabrikant wel terdege uitgetest hebben! M.v.g. van. Piet.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum: Ben het ten dele met beiden eens hihi. Alle starthulpjes geven een extra aanslag op de krukas maar 1x per jaar om den brommert weer op gang te krijgen kan die best wel tegen gebruik alleen niet teveel. En al eens geprobeerd de ruimte waarin die verkeert te verwarmen? Groet Ruud

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
    Nou ontzettend, het is geen echt 100% ether hoor, het is natuurlijk sterk verdund, het wordt in een spuitbusje in de handel gebracht, heet dampstart, ... <weggeknipt>
    Maar dat stond niet in jouw bericht. Sommige mensen gebruiken namelijk ook wel eens pure Ether en dat leidde ik uit jouw bericht af. Groeten, Jeroen

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum: Ik zou niet weten waar je pure ether kan kopen, maar dat was een schrijf vereenvoudiging, het product zit in een busje dat heet dampstart, en is voor 's morgens als de bekabeling vochtig is dan kan je een spuitje geven. De motor staat ook warm genoeg, staat in een schuurtje onder in een flat waar het altijd + 10 graden is, daarom durf ik de motor eigenlijk niet met volle tank neer te zetten wegens brandgevaar ! Je moet ook aan alles denken ook, daar word ik wel eens een beetje moe van. M.v.g. Piet

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hoi, raar hoor, net een rondje op mijn r45 gereden, stond ook lang binnen(week of 6), zonder verwarming, met benzine kraan altijd open. ik wilde hem eerst rond laten draaien, even wachten en dan starten, maar hij liep gelijk netjes, dus ik denk dat je hem eens na moet lopen, en alles wat te stellen is, afstel. dat van die benzine: dat duurt echt veel langer! heb autoos en motoren die soms wel 3 maanden stil staan, dat moet heel gewoon kunnen. heb wel het stationair mengsel netjes afgesteld met de colortune bougie, en ook zaken als synchronisatie/contactpunten/kleppen enzo is allemaal netjes, en sinds dien start hij zeer gemakkelijk. oja: vol chocke en als hij agslaat half chocke. succes grt, peter

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum: Ik was gaande weg aan het stellen, wat peter zegt: nieuwe bougies, carbs sychroniseren, ontsteking bijstellen. De R90S loopt weer prima, hij gaat in de derde versnelling zelfs nog op z'n achterwiel (en dat voor een BMW) met dit goede weer haal ik de motor eens in de week uit de schuur, en ga als het niet regent, even een rondje maken. Ik heb er vertrouwen in dat, als hij een maand staat dat ie weer gewoon aanslaat. Nog drie maanden en we kunnen weer lekker rijden mannen, ik verheug mij er al weer op. M.v.g. Piet

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum: Ben er achter dat mijn brommert (R80RT) een hekel aan vocht heeft alle stekkers schoongemaakt en met anti-vocht shit ingespoten en starten,aanslaan ! Alleen snap ik dat verhaal van 3 maand wachten niet helemaal. heb tot nu toe 1 dag overgeslagen met rijden maar toen sneeuwde het en was niet zo dapper (dom) om toen te gaan brommeren voor de rest dacht ik altijd dat BMW's er voor gemaakt waren ,eigenlijk als het enige merk en dat is een medereden om BMW te rijden om gewoon eigenlijk altijd te rijden. Groet Ruud

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum: Piet: hoe krijg jij dat ding op zijn achterwiel? Is mij alleen een keer per ongeluk gelukt. Ruud: mijn Dnepr voelt zich ook prima thuis in de sneeuw, en volgens mij zou mijn oude Honda dat ook geen bezwaar hebben gevonden...

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum: Ralf Brommers worden niet mooier van zout maar met rt kuip en goed pak e.d kun je best in de winter rijden en tja het mooie gaat eraf maar dan had het maar geen brommer moeten worden beside's ik hep niet anders auto gaat vrouw in naar het werk dus moet ook wel brommere ;-) Groet Ruud

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum: De R 90S was mijn eerste viertact motor van 1974 die op z'n achterwiel ging, de veel lichtere kawasaki's mach 3 deden dat natuurlijk al, maar die hadden een veel lichtere tweetact motor, waardoor die snel omhoog schoot. Ik had bij de R90S alleen opener megafoon uitlaten gemonteerd, en een paar kleine aanpassingen aan de carburatie, en dan bij een bepaald toerental, (waarschijnlijk bij max koppel) en overschakelend naar een hogere versnelling schoot ie spontaan op ÈÈn wiel, maar ik denk dat de toch betrekkelijk lichte motor (twee cilinder) ook wel een rol gespeeld heeft, want de viercilinders uit die tijd wilden niet op het achterwiel daar waren ze gewoon te zwaar voor, en hadden te weinig Pk's. Ik ga nu niet meer vliegen hoor! Groetjes Piet