Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum: Ik wil de voorveren van mijn K1 vervangen door WP proline veren. Volgens hun gegevens (op hun site en telefonisch) moet de originele BMW afstandsbus (8,5cm) behouden blijven. Dit zal echter resulteren in een extra lengte van ongeveer 7cm (huidige veer = 43,7cm en WP-veer 50,5cm). Dit lijkt me niet te kloppen. Moet de bus toch weggelaten worden, of...?? Wie heeft ervaring? Alle tips welkom aub. groeten, Marc

4 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Zelfde puzzel gehad vorig jaar bij een K100. Uiteindelijk alleen de WP-veer gemonteerd, en olie gevuld volgens die 'luchtkamertheorie' van hun. Is allemaal goedgekomen. Groeten, Paul.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: Dag Marc, Bij de keuze maken voor vering van een motor in het algemeen, is het van groot belang, tenminste als je de motor voor "normaal" weggebruik bezigt, dat bij de standaard belasting, dus rijder in rijpositie etc., dat bij het inveren de voor en achterzijde ongeveer gelijk gaan. Hiermee bedoel ik dat de motor ongeveer in dezelfde positie blijft en niet deint. Dus bij een bepaalde stijfheid van de voorveer hoort altijd een bijbehorende stijfheid van de achterveer. Voor de demping gelden ongeveer dezelfde richtlijnen. Wat wel een verschil gaat uitmaken is de progressie van de veren. Deze kan je bij de voorveren beƔnvloeden met de hoeveelheid olie in de vork. De vork gebruikt de lucht in de vork als luchtvering die effectiever gaat worden naar mate er meer olie in de vork aanwezig is. De olieseals zullen wel in een goede staat moeten verkeren als je meer olie in de vorken doet. Het een en ander heeft te maken met het diuken bij het remmen, dus de mate waarin de hoek van het balhoofd vernadert en speciaal in een bocht als de vering verandert door reemen, accelereren of oneffenheden. Groetjes, Marco

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum: Dank alvast aan Paul en Marco! Nog ervaringen en tips??....laat maar komen. Marc