Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Gerard Fransen', geïmporteerd van het oude forum: Wie heeft er ervaring met het verwijderen van krasjes op de ruit? Met welk materiaal is dat het beste te doen?

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum: ik heb goede resultaten geboekt met (lak)cleaner en koperpoets op een polijstschijf in de handboormachine. Wel eerst op 'n hoekje proberen of het materiaal niet wordt aangetast. Succes, Dutch

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum: Koperpoets werkt idd goed, maar je moet nadien alle resten van de koperpoetss heel goed wegwassen. Het kan namelijk gebeuren dat het kunststof van de ruit broos wordt door de inwerking van bepaalde bestanddelen in de koperpoets. Verder ook oppassen dat je de polijstschijf op de boormachine niet te lang op dezelfde plek houdt. Door de warmte-ontwikkeling kan de ruit gaan smelten. (Zelf door schade en schande wijs geworden...) Als je de ruit nadien nog eens goed in de was zet, ziet het er (bijna) weer als nieuw uit! Voor kleinere krassen kun je het ook proberen met een goedje dat bij de mobiele-telefoonshops te krijgen is om krasjes in het display weg te poetsen. Succes, Mark

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees.salet@wanadoo.nl', geïmporteerd van het oude forum: bij diepere krassen lukt alleen poetsen niet. Dan eerste met waterproof schuurpapier 800 kras uitschuren. Licht schuren met veel water tot kras weg is, schrijk niet van de mat grijze plek! Deze kun geheel weg polijsten met bijvoorbeeld Commandant 2 en daarna 5 (of is de grof juist nr 5?). Doe alles met de hand, is hooguit 1 minuutje schuren en 5 minuutjes polijsten. Met een machine heb je in kunststofmateriaal snel teveel warmteontwikkeling. Diepe krassen in mijn ruit zijn nu niet meer terug te vinden! Succes.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'oolders28@zonnet.nl', geïmporteerd van het oude forum: Afhankelijk van diepte kras. begin met 800 waterproof haaks op de kras. vervolgens 1000 haaks op de schhurkrassen van 800. vervolgens 1200 haaks op de krassen van 1000. vervolgens 1500 haaks op de krassen van 1200. enz tot 2000. daarna polijsten met polijstschijf en polijststaaf (Gamma). Denk aan aan de draairichting. zodat de schijf niet achter rand klapt. Blijf bewegen met de ruit. Boormachine vast in de workmate. als laatste in de was. de bedoeling van steeds haaks of diagonaal schuren is het controleren of de krassen van vorige schuurgang weg zijn. Maak hiervoor tussentijds de ruit droog en hou hem tegen het licht. Succes