Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'carlo', geïmporteerd van het oude forum: Betreft een R100RS 1977. De laatste weken valt mijn toerental slechts zeer langzaam terug bij het ontkoppelen om terug of op te schakelen.Wat kan hier de oorzaak van zijn? Gaskabels zijn gecontroleerd!

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum: Dat klinkt alsof de ontstekingsvervroeger blijft hangen. Voor de exacte uitvoering op een '77 R100RS zul je ofwel je werkplaatshandboek moeten raadplegen of er moeten zich nog ervaringsdeskundigen melden. Succes, Walter

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Leo ', geïmporteerd van het oude forum: Heb je gekeken of de terugtrekveertjes van de kabels aan de carburateurs er nog aan zitten.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum: voor een snelle diagnose kun je wat WD40 in de beluchting van de vervroeger sprayen. Beter is de zaak te demonteren en te smeren, bedoeld wordt de veertjes van de centrifugaalvervroeger. er is speciaal vet voor de veertjes en de nok van de vervroeger.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'carlo', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb het ontstekingstijdsip(S) en (F) gecontroleerd met de strobo. Deze staan beide juist. Mag ik er dan van uit gaan dat de veertjes van de vervroeger ook ok zijn? Ook kabelterugtrekveertjes zijn nog aanwezig. Carlo

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum: Als bij de controle met stroboscoop ook het effect van langzaam zakkend toerental optrad, dan wel. Dus ik neem aan dat je het gas losgelaten hebt en toen gekeken hebt of het tijdstip weer op S terug stond. Zou het niet de vervroeger zijn, dan kan het natuurlijk ook valse lucht bij de carburateurs zijn.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum: testje; gemakkelijk te doen : op het moment dat je met dat hoge en langzaam zakkende toerental wordt geconfronteerd even de dodemansknop gebruiken - motor slaat af[toerental zakt natuurlijk], en meteen weer terug aanzetten [startknop is niet nodig te gebruiken]. Als het toerental nu wel op de normale stand gaat staan, zijn het wel degelijk de veertjes van je vervroeger, die uitgerekt zijn.