Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Bougie te vast of niet gesmeerd, maar nu ligt mijn draad eruit. Ik heb na info te hebben opgevraagd twee opties van aanpak voor het vernieuwen van de draad , en wel de hele kop te demonteren of laten zitten; Het laatste heeft als risico dat je misschien de kans loopt dat er rotzooi in de cilinder achterblijft. Echter, mijn K75 heeft nu 117000, loopt prima, nauwelijks olieverbruik, dus ik voel ook niet veel voor het lichten van de gehele kop, omdat ik niet vermoed dat ik wat aan klepzittingen ed moet doen. Wie heeft ervaring met de "van buitenaf methode" ? Jeroen

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik zou de kop laten zitten, en de tap met een lik zwaar vet er een stuk indraaien, dan tap eruit en schoonmaken. Dit herhalen in een paar stappen tot je 'door' bent. Zo is de kans dat er spanen in je cylinder vallen minimaal, en als je van te voren de krukas zo zet dat de zuiger halverwege staat, met de uitlaatklep open, kan je na het tappen met een luchtspuit evt spanen eruit blazen, zo de uitlaat in. Dit zal wel op weerstand stuiten van andere lezers hier, maar zo is het mij al een paar keer gelukt. En dat ene spaantje wat toch nog achterblijft waait er na het starten wel uit. Gebruik wel een draadbus, en geen Helicoil oid. Groeten, Paul.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Paul, Leuke manier om draad te tappen in de kop maar waarom een draadbus. Een helicoil is ook sterk genoeg. Richard

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:
    Paul, Leuke manier om draad te tappen in de kop maar waarom een draadbus. Een helicoil is ook sterk genoeg. Richard
    Hey Richard, ik sluit me aan bij de methode van Paul. Ik heb het zelf ook zo gedaan bij zowel een Triumph Bonneville alsook bij mijn 90 s, werkt perfect. Wel is het raadzaam om na het tappen van de schroefdraad de zaak goed vet vrij te maken met aceton o.i.d en dan de bus vast te zetten met lock-tide. Anders loop je kans dat de bus los komt met het eruit draaien van de bougie. Math

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor het advies, ik was inderdaad niet van plan de kop te lichten dus het wordt een draadbus of helicoil ( ik zie weinig verschil) tappen met vet. gr Jeroen