Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Rob Nagelkerke', geïmporteerd van het oude forum: Mijn K100 RT van 1985 vertoont kuren. Hij is gestopt met lopen. Met contact aan lijkt het wel een kerstboom. Alle lampjes branden maar starten doet hij niet. De accu is vol en contactslot en startrelay zijn vernieuwd. na een startpoging waarbij de startmotor ronddraait, gaat eerst de contactverlichting flauw en na enkele seconden weer fel branden. Komt dit probleem iemand bekend voor of weet iemend een oplossing?? Rob Nagelkerke Heinkenszand

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'dutch', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Rob, mogelijk de spanningsregelaar en/of de koolborstels van dynamo en/of startmotor? Dutch

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: Dag Rob, Het zwakker branden van je laadcontrolelamp staat los van het niet willen starten. Deze krijgt direct de spanning van de dynamo en deze heeft maar twee aansluitingen, 1 direct naar de accu 1 direct naar de laadstroomcontrolelamp, zonder dynamo kan de motor gewoon starten en draaien, tot de accu leeg is. Als de startmotor ronddraait betekent dit dat er geen storing van hieruit kan komen. Wat wel zou kunnen zijn is de noodstop schakelaar, hier kan vocht in komen en oxidatie. Deze is simpel te controleren door los te halen en gelijk maar schoonmaken en met WD40 beschermen. Je hebt ook kans dat er een zekering niet werkt, zitten links achter zijdeksel onder het zadel. Je kan ook een chronisch probleem hebben met de brandstofpomp, als deze niet pompt doet de motor het echt niet. Kan je controleren door de benzineslang voor op de vierkante buis die bovenop de injectoren ligt, los te halen, Uitkijken, slang in een schone bus of fles laten lopen, benzine brand graag. Komt er voldoende uit dan is je pomp wel ok om mee te starten. Kijk in ieder geval of de elekticiteit werkt zoals het altijd heeft gedaan tijdens het starten en zonder te starten Als de startmotor ronddraait betekent dit dat er geen storing van hieruit kan komen. Geef feedback als je het al of niet op kan lossen. Groetjes, Marco

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Theo Boonen', geïmporteerd van het oude forum: Rob Kijk toch maar eens naar de koolborstels van je startmotor deze veroorzaken dikwijls de electrische problemen bij de K's. m.vr.gr. Theo.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob Nagelkerke', geïmporteerd van het oude forum: K 100 RT loopt weer prima. Met de vermelde storing ben ik onderweg stilgevallen. De ANWB kon de storing niet verhelpen. De motor is voor reparatie naar De Knalpot gebracht. Daar is na 7.5 uur zoeken geen leven in de motor gekomen. I.v.m.de kosten heb ik de reparatie stop laten zetten en de motor opgehaald. Thuis zijn en een monteur en ik aan de slag gegaan. Na 1.5 uur liep de motor weer. Wat was nu het probleem. Een maan geleden heb ikmijn kapotte conctslot vervangen door een gebruikt exemplaar gekocht bij De K. Dit slechte exemplaar was na een maand al stuk.Sommige onderdelen kun je dus beter nieuw kopen. Hoe kwamen wij er achter. Door 12 tegenspanning op de voeding van de zekering te zetten maten we toch een spanningsverschil. Dit duid erop dat daar dus een weerstand zit. Na demeontage van het contaktslot hebben we dit helemaal uit elkaar gehaald. Een contact bleek groen uitgeslagen!!!!. Na reinigenen en wat bijbuigen weer gedemonteerd. Vanmiddag 100 km gereden, en zo'n 50 keer gestart alles Ok. Het kostenplaatje van De Knalpot heb ikdaar besproken. Na overleg hebben we een passende oplossing getroffen Numaarhopen dat er vele probleemloze Km volgen. Rob Nagelkerke Heinkenszand

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob Nagelkerke', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Marco, Hartelijk dank voor je reactie. De Motor loopt weer prima. Zie ook mijn reactie op het forum. Rob Nagelkerke
    Dag Rob, Het zwakker branden van je laadcontrolelamp staat los van het niet willen starten. Deze krijgt direct de spanning van de dynamo en deze heeft maar twee aansluitingen, 1 direct naar de accu 1 direct naar de laadstroomcontrolelamp, zonder dynamo kan de motor gewoon starten en draaien, tot de accu leeg is. Als de startmotor ronddraait betekent dit dat er geen storing van hieruit kan komen. Wat wel zou kunnen zijn is de noodstop schakelaar, hier kan vocht in komen en oxidatie. Deze is simpel te controleren door los te halen en gelijk maar schoonmaken en met WD40 beschermen. Je hebt ook kans dat er een zekering niet werkt, zitten links achter zijdeksel onder het zadel. Je kan ook een chronisch probleem hebben met de brandstofpomp, als deze niet pompt doet de motor het echt niet. Kan je controleren door de benzineslang voor op de vierkante buis die bovenop de injectoren ligt, los te halen, Uitkijken, slang in een schone bus of fles laten lopen, benzine brand graag. Komt er voldoende uit dan is je pomp wel ok om mee te starten. Kijk in ieder geval of de elekticiteit werkt zoals het altijd heeft gedaan tijdens het starten en zonder te starten Als de startmotor ronddraait betekent dit dat er geen storing van hieruit kan komen. Geef feedback als je het al of niet op kan lossen. Groetjes, Marco


  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: Dag Rob, Heel erg fijn dat je trouwe tweevoeter het weer doet en bedankt voor je feedback, daar kunnen wij allemaal iets van leren. Zelf heb ik ook een vervelende ervaring met gebruikte spullen, een achterschokdemper voor de halve prijs (Ä 125) en na 800 Km ook lek. Zo hebben wij beiden ons lesje gelaaerd. Groetjes, Marco