Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: welke lijm kan ik gebruiken om een windschermbarst te lijmen.

10 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Als het geen open barst is zal alleen 2 sec. lijm in de barst trekken, deze is wellicht dun genoeg. Volgens mij zijn ze niet echt goed te lijmen, er komt nogal wat winddruk op te staan. het resultaat zal ook sterk afhangen van de lengte van de barst en waardoor die is ontstaan. is het als gevolg van winddruk, montage onder spanning, vallen of stoten. Zorg dat de oorzaak ook niet meer aanwezig is. als het een korte barst is wil een klein gaatje boren (2 x) net voorbij het eind van de barst wel eens helpen

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een groot, niet orgineel bmw, windscherm, met al 10 jaar een barst van 10 cm. Zelfde advies als Dick B., maar ik heb twee gaatjes precies op het eind van de barst geboord (metaalboortje, 3 mm)

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Even tussendoor : Wouter ? Hattem , Apeldoorn ?????

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum: Het lijm advies van diverse fabrikanten zegt dat het met hard plasic lijm goed kan. Vorige adviezen in aanmerking nemen. Ook de gaatjes met een druppel behandelen. Groetjes, Marco

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: De barst heb ik met pvc lijm aan elkaar kunnen hechten, van te voren afgeplakt om niet te veel te morsen. Hecht goed, dat spul. Groet Ron

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Raf', geïmporteerd van het oude forum: Een perspex ruit kun je lijmen met aceton. Deze lost het materiaal op en bij verdamping wordt het weer vast en krijg je een soort last (eerst oefenen! Erg uitkijken voor knoeien want het vlekt enrom) Een schadebeperkende optie is de punt van de barst (die dreigt verder te scheuren) met een kleine diameter boor (1 of 2mm) voorzichtig uit te boren. De scheur loopt dan hierop "dood". Dan een druppeltje van lijm erin en je bent klaar. Ik heb dit uitboren met een 1100R ruit gedaan die ik kreeg warbij iemand de schroven te hard had aangedraaid en dus een bast van een van de steungaten. Mooie opgelossing - slecths een klein scheurtje zichtbaar van +/- 5 mm en het gaatje.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rooseboom', geïmporteerd van het oude forum:
    Even tussendoor : Wouter ? Hattem , Apeldoorn ?????
    Helemaal goed, e adres zie reactie alerts

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Wouter, helaas kan ik dat adres niet lezen. het wordt alleen gebruikt om reacties automatisch te sturen. dickborst@wanadoo.es

  9. Jody175
    Ik heb een barst gelijmd met technisch ether uit de luchtvaart dienst. Het valt momenteel in de vergiflijst en is moeilijk verkrijgbaar. Maar het lijmt als geen ander en je ziet alleen maar een haarlijntje.