Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum: Hallo ik ben van plan een gebruikte politie/overheid BMW motor te kopen via domeinen, nu heb een aantal vragen: -hebben jullie dat al eens gedaan en welke ervaring hebben jullie daarmee ? -wat zijn de zwakke punten (voor zover die er zijn) van de volgende modellen R1100RT, R100Rt, R850RT, K1100LT en de K1100RT. -waar moet je opletten bij de aanschaf via domeien, ik heb begrepen dat je de motoren alleen maar kan bekijken en niet erop rijden -wat zijn de criteria die domeinen stelt om de motoren te verkopen? -zijn het standaard motoren of heeft de politie de motoren gemodificeerd?

34 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum: Beste Johan, Voordat je je in dit avontuur stort het volgende; -zijn er nog bijkomende kosten bij de domeinen ??? lees de voorwaarden en laat je niet verrassen. -dienstmotoren zijn af fabriek veelal afgeleverd in de politieuitvoering (o.a. aangepaste bekabeling), maar soms is er ook wel "geknutseld" qua bedrading. -de km stand lijkt wellicht leuk maar bedenk dat het dienstfietsen/werkpaarden zijn geweest, te vergelijken met "lease-bakken". Bedenk dat je iets op twee wielen koopt, toch iets anders als een dikke Volvo met plofzakken etc. Kennis van mij heeft zich behoorlijk vertild bij de aankoop van soortgelijk iets. Bij de wellicht aantrekkelijke prijs komt nog wel het e.e.a. bij. Succes Gerard

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Het sterke punt van de K1100RT is dat die niet bestaat. Verschillende eindoverbrengingen zijn mogelijk t.o.v. standaard. K1100LT motoren van de marechaussee zouden opgevoerd zijn tot 130 Pk (o.a. Sebringuitlaat), vertelde me zondag een Duitse polizist. Ik denk echter dat dit eerder voor KLPD motoren zal gelden dan voor de MP. Politiefietsen worden door meerdere berijders gedeeld en onder alle mogelijke omstandigheden ingezet. Verhoogde kans op elektrische storingen (ABS!!) en lekkende pakkingen. Enkele zitbanken ipv buddy, ander kontje vanwege zendapparatuur, geen passagiersvoetsteunen, andere bevestiging richtingaanwijzers achterzijde, afwijkende bekabeling is al door Gerard genoemd. Mijn tip: goed orienteren, bijv op http://www.bmwman.biz/ en op de bekende site van Bert Meijerink http://home.12move.nl/bert.meijerink/

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum: Een ex-dienstfiets kopen bij een specialist is al een avontuur dat onder garantie goed kan uitpakken, maar rechtstreeks via Domeinen kopen is beslist niet aan te raden. Je kunt slechts op zicht kopen en dus niets uitproberen. Bovendien moeten ex-marechaussee motoren nog op kenteken gezet ("ingevoerd"). Ben het overigens geheel met de opmerkingen van Gerard en Geert eens.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum: hoi nooit kopen, allemaal uit of afgeleeft in mijn kennissen kring is er een die ze beroepsmatig gebruik en een monteur die ze onderhoud dus de haren rijzen je ooit te bergen wat denk je van koud iedere morgen meteen volgas de snelweg op , dag in dag uit in de regen gewoon niet doen is mijn advies. ook het plaatje keuren, div belastingen , ongekeurd kopen, ze staan er niet voor niets te koop, iemand die daar koopt treft altijd een nieuwe, tot hij hem weer verkoopt en dan was ie toch niet zooooo goed sjaak

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Johan, Bij een specialist met een goede naam (zoals ik Schepers in Assen of Tjibbe van Houten in Drachten ken, maar zo zijn er beslist meer!) zou ik er wel aan durven, maar hun prijzen liegen er niet om. Rechtstreeks via Domeinen: brrrr, nooit!

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, In principe heeft iedereen hierboven gelijk, maar er zijn ook uitzonderingen. In Rotterdam -weet ik toevallig- wordt een politiemotor door twee berijders gedeeld. Ze zijn verantwoordelijk voor de toestand van de motor en worden er op aangesproken als er teveel rare dingen mee gebeuren. Daarnaast is er een eigen werkplaats met een monteur met dik 20 jaar ervaring. Als er ook maar iets aan lijkt te mankeren gaat de motor gelijk de werkplaats in. Met deze fietsen valt het dus allemaal wel mee. Ik ken dan ook verschillende mensen die al jaren op zo;n ding rondrijden. Je moet dus een beetje geluk hebben. En, een politiefiets hoeft niet perse bij de verkeerspolitie gebruikt maar kan ook bij een klein korpsje 1 keer per week uit de schuur zijn gehaald. Een fiets van de marechausse kan ook nog wel interessant zijn. Die dingen komen veel minder op straat dan de gemiddelde politiebrommer en achtervolgingen enzo zijn ook zeldzaam. Onderhoud weet ik niet, in de omgeving hier gaan ze er gewoon mee naar de dealer! Verder is de prijs natuurlijk van belang. Reserveer gewoon een behoorlijk bedrag voor onvoorziene zaken. Tel daar de prijs van de motor en keuringen etc bij op en als je dan nog steeds laag zit -dus ver onder de gangbare prijs voor dat type- dan is het leuk er 1 te kopen. Succes!

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Christophe', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, de volgende bekendmaking van juni 2004 was heel interessant: Krad BMW K 75 Farbe: schwarz Fg.-Nr.: 256232 ehem. Kennzeichen: Y-243379 Erstzulassung: 06/96 ca. Km: 13.000 Het gaat hier om zgn Eskortenmaschinen (zwart) van de Bundeswehr die enkel voor representatieve doeleinden zijn gebruikt. Er stonden er drie aangeboden, alle K75RT in perfecte staat met weinig kilometers. De site is: www.vebeg.de en dan naar BMW laten zoeken. Momenteel worden echter geen K's aangeboden. 't Blijft een leuk onderwerp, nietwaar?

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Na de wat negatieve verhalen hierboven over politiemotoren een positief verhaal van mijn kant. Het lijkt er een beetje op dat een aantal personen hun eigen handeltje in gevaar zien komen door een vreemde eend in de bijt. De meeste LT/RTís op de marktplaats van de K-serie zijn trouwens (omgebouwde ex-politiemotoren) Zelf heb ik nu 3 jaar een BMW K1100LT van de marechaussee en er nog geen probleem mee gehad. Heel vaak lees je verhalen dat deze marechaussee zeer slecht zouden zijn doordat bij grenscontroles even vol op topsnelheid zouden moeten rijden en dan weer een tijdje stilstaan. Echter kan mijn K1100LT kon daar dan schijnbaar wel goed over. Als je bij de domeinen een politiemotor koopt moet je rekening houden met de volgende kosten: biedprijs + 15% heen komt. Ook kan het mogelijk zijn dat je 29,50 Euro aan kentekenkosten moet betalen maar dat is het dan. Daarna motor op naam zetten (Wat nog net geen 10 Euro kost), verzekering regelen en rijden maar. Echte gebreken worden gewoon aangegeven bij de Domeinen (Motor defect, bak defect etc.) Het klopt dat je er niet op kunt rijden. Echter het betreft meestal motoren die gewoon uit dienst zijn genomen en dus gewoon rijdbaar zijn. De meeste motoren die afgelopen maandag 9 augustus in Soesterberg stonden waren afkomstig uit het district Friesland. Hier is men (helaas) overgestapt op Hondaís ST1300. Dus ook gewoon uit dienst genomen en gewoon prima onderhouden. Je kunt ook overwegen een Marechaussee motor te kopen maar je moet dan rekening houden met extra kosten, extra papierwerk (waar men soms lastig over kan doen) en een RDW keuring daar er op deze motoren geen Nederlands kenteken zit maar een defensie kenteken. In jouw geval zou ik het dan ook eerst bij een politiemotor houden. Niet elke politie instantie biedt zijn motoren aan bij de domeinen. Regelmatig kun je ook motoren vinden bij bca-autoveiling. Spit hun kavellijsten op de dinsdag en donderdag maar eens door. Hier worden de motoren per opbod verkocht en niet per inschrijving. (bca autoveiling in Google intypen). Helaas vragen zij echter tegenwoordig 25 Euro entreegeld wat je trouwens bij koop wel weer terug krijgt. Een politiemotor zou ik zeker niet bij de tussenhandel of motorzaken kopen om de garantie. Garantie stelt namelijk niet zo veel voor. Zij kopen ook deze motoren bij bovengenoemde adressen en zetten er een vette marge op. Trouwens dit soort zaken (Ook de hierboven genoemde van Houten en Schepers) heeft regelmatig omgebouwde ex-politiemotoren in hun assortiment staan zonder dit te vermelden. Spit ook even de oude uitslagen van de domeinen door dan heb je een redelijk beeld wat ze werkelijk moeten kosten. Dan nog even de vergelijking naar burger: motorisch/mechanisch gelijk. Monoseat moet eventueel omgebouwd worden naar duo. Dit spul is lastig tweedehands te verkrijgen (er worden namelijk veel omgebouwd) en nieuw vrij duur. Ook zitten er op een K1100LT in burger uitvoering andere zijpanelen. Mijn advies dan ook als je een beetje handig bent: De stoute schoenen aantrekken en gewoon een keer een bod uitbrengen. Laat je niet gek maken, doe een redelijk (niet te hoog) bod. De beste keuze ontbreekt trouwens in jouw lijstje: de K75RT. Helaas worden deze niet zo veel meer aangeboden. Succes

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Johan2', geïmporteerd van het oude forum:
    Het lijkt er een beetje op dat een aantal personen hun eigen handeltje in gevaar zien komen door een vreemde eend in de bijt
    ?????? Ik vind de eerdere reacties objectief en zeer informatief.
    De meeste LT/RTís op de marktplaats van de K-serie zijn trouwens (omgebouwde ex-politiemotoren)...Trouwens dit soort zaken (Ook de hierboven genoemde) heeft regelmatig omgebouwde ex-politiemotoren in hun assortiment staan zonder dit te vermelden.
    Klopt. Een belangrijke indicatie is de aan- of afwezigheid van de sticker met de driecijferige kleurcode op het achterspatbord, onder de zitbank, aan de linkerkant. Is die sticker niet aanwezig, dan zit het er dik in dat de motor is overgespoten en is achterdocht over het waarom gerechtvaardigd.
    De beste keuze: de K75RT. Helaas worden deze niet zo veel meer aangeboden
    Ook juist, maar inmiddels vrijwel geheel vervangen. Prijzen lagen rond de 2700 Ä bij domeinen, zowel in politie- als marechausseeuitvoering. De K75RT is in overheidsuitvoering mechanisch beslist niet gelijk aan de civiele uitvoering: andere overbrengingsverhouding in het differentieel (eindreductie civiel: 32/10) De tip mbt bca autoveiling is interessant. Het overige een bevestiging van het al eerdergenoemde. Mijn tip: tevoren alles lezen (internet!) wat je te pakken kunt krijgen, dan weet je beter of je een extra risico wilt nemen of niet. Het kan de moeite waard zijn.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum: Bij mij op het dorp zit Gert Kranenberg (Gekra). Hij handelt al dertig jaar in dumpmotoren. Voor hem is het handel omdat hij 'per kavel' koopt. Zo nivelleert hij de zeperds met de glimmerdjes. Daarom heeft hij nu een paar heel nette, vormalige deense R65GSssen staan. Maar hij heeft er ook twee met kapotte bakken en een die gewoon een handige donor is. Bekijk daar bij dat onze RDW in het kader van de nieuwe beleidslijnen heeeeel moeilijk kan doen bij ex overheidsmachines. Motoren die ex defensie/ex overheid zijn zijn blijkbaar voor de RDW vaak niet acceptabel omdat er in de papieren geen eerste datum van in gebruikname wordt genoemd... Heb je een motor voor weinig. Krijg je hem bijna niet of niet op kenteken. Mijn eigen R65 is ook ex politie was gewoon op NL kenteken. Heeft er bijna 80 D opzitten. En ik ben er blij mee omdat de prijskwaliteitsverhouding klopte. Hij was niet duur, maar de bak blijft alleen op stapbvoetstempo in zijn 1 staan... Komt dus de prijs van een bakrevisie bij.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum: Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een civiele K75RT en een ex-politie motor ? De mijne (3 dagen in bezit) is van 1990 en heeft 150.000 km gelopen. Heeft er iemand tips m.b.t. het overspuiten van deze motor ?

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
    Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een civiele K75RT en een ex-politie motor ?
    Zie o.a. de derde bijdrage van boven.

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum: ...BMW heeft voor de DienstFietsen aparte folders. Ik heb bij mijn R65TIC een setje over de tweeklepsboxers gevonden. Maar zulks zullen ze ook wel voor de andere fietsen hebben. Succes met de folderjacht dus! (ook altijd leuk om erbij te hebben, die folders dus). Goeie vangst

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Auke Botting', geïmporteerd van het oude forum: Kocht 4 jaar geleden via de tussenhandel een politie R 1100 RT met 55dkm op de teller voor de helft van het geld waarvoor hij bij de dealer stond. Heb toen een achterkant van een sloper gekocht en daarmee was het een volwaardige motor. Teller staat intussen op 110 dkm en rij nog met veel plezier. Vooral de prijsproduct verhouding is prima en dus kun je wel enig risico nemen. Succes maar.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wijnand', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Joop, Geen wonder dan BMW Nederland van Houten het BMW dealerschap 2 jaar terug heeft ontnomen.

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
    Geen wonder dat BMW Nederland van Houten het BMW dealerschap 2 jaar terug heeft ontnomen.
    ????? Dat is zo niet bekend binnen de BMW motorclubs! Veel kleine dealers hebben het dealerschap beÎindigd omdat ze gewoon niet aan de omzetquota die BMW eist konden voldoen. Er zijn nog zat loyale klanten. Maar uiteindelijk is de klant de verliezer in deze trend: minder dealerkeus, hogere uurtarieven, verlies van know-how o.a. over ex-politiemotoren, zowel boxers als K's. Een belangrijke reden voor mij om K75RT en later K1100LT te gaan rijden was de enorme praktische ervaring die het onderhoud van overheids-K's deze dealers opleverde. Bij Mantel/Almere, Zwart/Zwolle, van Houten/Drachten, Schepers/Assen, Otten/Groningen en andere wist je dat je wat die kennis betreft goed zat. Bovendien weet/wist je wie er aan je motor sleutelt. Alle bovengenoemde zaken zijn inmiddels geen dealer meer en twee ervan zijn daarna failliet gegaan. Zo zijn er meer en in Duitsland zie je exact dezelfde ontwikkeling: kleinere dealers bewijken. Doodzonde !!! Ga je even bij een "overlevende" dealer kijken, heb je gelijk een hijgende verkoper in je nek. Uurtarief werkplaats 65 Ä ! Sorry, deze hartekreet moest ik effe kwijt.

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum: @ Jan, ik ben het helemaal met je eens. Ook ik maak me er zorgen over hoe lang de expertise met oudere K's nog aanwezig blijft. Niet alleen bij de ex-dealers, maar op termijn ook bij de overblijvende megadealers. Er zijn diverse Boxersspecialisten, maar bij de K's zie ik dat nog niet gebeuren. BMW-Motorrad draait zijn kleine dealers de nek om en heeft daarmee zichzelf bij de staart. De klant telt alleen mee als het om de verkoop van een nieuwe BMW gaat.

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo ik ben van plan een gebruikte politie/overheid BMW motor te kopen via domeinen, nu heb een aantal vragen: -hebben jullie dat al eens gedaan en welke ervaring hebben jullie daarmee ? -wat zijn de zwakke punten (voor zover die er zijn) van de volgende modellen R1100RT, R100Rt, R850RT, K1100LT en de K1100RT. -waar moet je opletten bij de aanschaf via domeien, ik heb begrepen dat je de motoren alleen maar kan bekijken en niet erop rijden -wat zijn de criteria die domeinen stelt om de motoren te verkopen? -zijn het standaard motoren of heeft de politie de motoren gemodificeerd?
    Is een kwestie van goed kijken (en misschien wat geluk) ruim 10 jaar geleden een BMW zijspan combinatie gekocht, direct van "het buro" en geen GROTE ellende meegemaakt. Kwestie van geluk ? wie zal het zeggen. Feit is dat ik niet zomaar nee zeg tegen een stuk gereedschap. Niet iedere agent gaat als een dolle met zijn spullen om.

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Matthieu', geïmporteerd van het oude forum: Ja helaas is "mijn" BMW dealer van een klein ouderwets gezellig pandje naar een groter pand gegaan. Vroeger kon je daar gewoon lekker snuffelen tussen de wat oudere BMW's. Nu staan er alleen maar nieuwe of bijna nieuwe. (ver boven mijn budged) Zonde eigenlijk!

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb vernomen dat politiemotoren meestal worden afgedankt na 10 jaar of 100.000 km te hebben gelopen.

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum:
    Ik heb vernomen dat politiemotoren meestal worden afgedankt na 10 jaar of 100.000 km te hebben gelopen.
    100.000 km klopt wel, in jaren worden ze in 5 jaar afgeschreven.

  22. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum: Niet helemaal. Ze werden ook afgeschreven bij 60.000 km. Men kijkt naar de jaren en de kilometers. Als deze economisch is afgeschreven dan gaat de motor de dienst uit. De laatste tijd met een ton, omdat het nog niet bekend was wat de opvolger van de K1100 zou gaan worden. Mike

  23. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum: Ik wil toch ook reageren, Zelf heb ik een paar jaar geleden de gok gedaan en een k100lt gekocht voor echt weinig geld. Zeker 10.000 gulden goed koper dan bij de BMW zaak. Mijn ervaring is alleen maar positief, de motoren zijn prima onderhouden. De mijne had 125000 km gelopen bij de aankoop! en heeft geen centje pijn gehad in de 25000 km dat ik hem had. Ik heb hem in de loop der tijd omgebouwd naar normale uitvoering en in kleur gespoten, wat ik nu niet meer zou laten doen. Het heft voordeel als hij wit blijft, en je valt zeer goed op. succes maar wel goed opletten op val schades.

  24. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Daniel', geïmporteerd van het oude forum: @Ed: Waarom zou je hem niet over laten spuiten? (Afgezien dat wit wel erg goed opvalt natuurlijk). Ik heb zelf sinds twee maanden een R1100RT ex politie (regio Rotterdam) gekocht met 111 op de teller. Alleen een lekke keerring gehad, maar verder rijdt het ding als een tiet. Ik wil hem overspuiten, maar dan in een aparte kleurstelling. Een combinatie van rood-wit lijkt me wel wat.

  25. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum: [quote]Hallo ik ben van plan een gebruikte politie/overheid BMW motor te kopen via domeinen, nu heb een aantal vragen: -hebben jullie dat al eens gedaan en welke ervaring hebben jullie daarmee ? -wat zijn de zwakke punten (voor zover die er zijn) van de volgende modellen R1100RT, R100Rt, R850RT, K1100LT en de K1100RT. -waar moet je opletten bij de aanschaf via domeien, ik heb begrepen dat je de motoren alleen maar kan bekijken en niet erop rijden -wat zijn de criteria die domeinen stelt om de motoren te verkopen? -zijn het standaard motoren of heeft de politie de motoren gemodificeerd? [/quote]

  26. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum: Heb een Belgische ex-politie K75RT.bj 1990 Gebruikt voor stedelijk patrouilles (in Antwerpen) heeft deze K afgezien maar niet op km-stand.(43000km) De kuipdelen waren toen ik hem kocht al herspoten maar de "rest" daar was wÈl iets mÈÈr werk aan. Na grondige restauratie en het vervangen van versleten onderdelen rijd deze motor als een nieuwe. Alle politie-motoren zijn gebruikt als "werkpaarden". Dat ze na hun "dienstjaren" moet nagekeken worden is normaal. De prijs die je er dan voor betaald hebt weegt nooit op tegen een nieuwe. Ken je mensen v/d politie en je weet wat er vooraf hoe met die motoren gereden is dan koop je meestal geen kat in een zak. Had een aantal jaren geleden een collega die ex-politie K100 en 1100 per lot van 10 stuks aankocht Het waren allen motoren die aan de Belgische kust dienst hadden gedaan,dus.....gepekelde motorblokken en al het overige ook aangetast. Nadien "mijn" K75RT gekocht en hem terug in nieuwstaat gebracht. Met alle kosten inbegrepen 5000Ä tot nu toe. Neem je de "nadelen" van een ex-politiemotor er niet bij moet je gaan voor privÈ occ.motoren maar ook daarvan ben je niet altijd zeker. Een keuze die iedereen voor zichzelf een beetje moet uitmaken

  27. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Best frank, Ik ben het met je eens, als je een politiefiets eens goed nakijkt en op orde brengt, zal er in principe niet veel aan mankeren. Ik spreek uit ervaring Ik had 10 jaar geleden een expol. fiets, een K100. het was een burger survillance fiets, zo'n bordeaux rode als op TV. Behoudens het feit dat de K100 een echte K-fiets is, deed hij alles goed. Maar....als jij bereid bent om Euro 5000,- te betalen voor een K75 uit 1990, dan wordt het een heel ander verhaal, je bent dan dus twee keer duurder uit dan normaal, en dan moet je ook het werk nog doen.... Ik weet niet of dit nog een eerlijk vergelijk is. Chris

  28. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo ik ben van plan een gebruikte politie/overheid BMW motor te kopen via domeinen, nu heb een aantal vragen: -hebben jullie dat al eens gedaan en welke ervaring hebben jullie daarmee ? -wat zijn de zwakke punten (voor zover die er zijn) van de volgende modellen R1100RT, R100Rt, R850RT, K1100LT en de K1100RT. -waar moet je opletten bij de aanschaf via domeien, ik heb begrepen dat je de motoren alleen maar kan bekijken en niet erop rijden -wat zijn de criteria die domeinen stelt om de motoren te verkopen? -zijn het standaard motoren of heeft de politie de motoren gemodificeerd?
    Beste Chris, In uw positieve reaktie betreffende mijn ex-politie K75RT even dit: Heb deze motor 4 jaar geleden aangeschaft voor 4000Ä inclusief een nieuw nooit gedragen.motorpak waarde 300Ä Deze motor was reeds uitgerust mÈt nieuwe touringkoffers,(moest ze dus niet meer kopen) en de citykoffers die er ook nog bij waren heb ik nadien verkocht voor 250Ä De grote topcase heb in occ. aangekocht bij Jensen in Nijmegen a 300Ä of de helft van nieuw Met de touringkoffers erbij,de aankoop van topcase en de verkoop v/d citykoffers heb ik deze motor bij aanvang dus 3750Ä betaald MÈt inbegrip van alle kosten die ik intussen gedaan heb om deze motor in orde te krijgen tel ik er 1000Ä bij wat naar mijn mening nooit opweegt tegen een nieuwe motor die +/- 16000Ä kost Frank

  29. Forum import
    Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum: graag had ik wat raad over een aankoop van een r100rt van 1991 met 66000 km op de teller wat zijn de punten waar ik zeker moet naar kijken en is 66000km teveel om er nog een aantal jaartjes plezier van te hebben.graag een reactie

  30. Egbert
    Mijn R80 uit 1982 heb ik in '95 of '96 gekocht met de melding dat de klepzetels aan vervanging toe waren. Ik rij niet zo heel veel, 1000- 5000 per jaar meestal, met een incidentele uitschieter daarboven, en de zetels moeten nog... En dan hangt er ook nog een zijspan aan, met andere overbrenging. Mij is verteld dat het een ex-douane machine is, hij was radio ontstoord en achterop de (standaard) buddy zit een balconnetje voor de radio antenne. Grootste kosten tot nu toe: nieuwe banden (is soms nodig) luchtdruktoeter (is leuk). Ik denk dat het komende jaar (een deel van) het uitlaatsysteem aan vervanging toe is. Moraal: ex-overheid is niet per definitie slecht en misschien heb ik gewoon mazzel gehad? Groeten, Egbert

  31. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    graag had ik wat raad over een aankoop van een r100rt van 1991 met 66000 km op de teller wat zijn de punten waar ik zeker moet naar kijken en is 66000km teveel om er nog een aantal jaartjes plezier van te hebben.graag een reactie
    Hoi Leo, Volgens mij is dit een nieuw onderwerp? Dit zou je via 'onderwerp toevoegen' (zie het grijze vakje bovenaan) opnieuw kunnen opvoeren. Nu lijkt het of de R100RT van de domeinen zou komen of ex-overheid is. M.i. waren dat vooral R80RT's. Om op je vraag te antwoorden: 66.000 km op de teller is weinig voor een R100RT. Met normaal gebruik kun je er -als de kmstand klopt en er geen rare dingen aan de hand zijn- nog jaren van doen. Zie ook het onderwerp 'Hoe oud is je BMW/zijn je BMW's': de hierin opgenomen eindstand was (alleen de nauwkeurige opgaven zijn meeberekend): Van de 127 geregistreerde BMW's is: -de BMW gemiddeld ruim 24 jaar oud (1981) -de oudste BMW ruim 67 jaar oud (een BMW R12 uit 1938) -de jongste BMW 4 maanden oud (aug 2005); En van de 88 geregistreerde BMW's blijkt dat: -er gemiddeld 115.000 km op de teller staat -de laagste kilometerstand 3.000 km is -de hoogste kilometerstand 300.000 km (een K100RS) is. Waar je zeker naar moet kijken: -dichtgeplamuurde gaten in de kuip naast de koplamp (dit duidt op een kuip van een ex-overheidmotorfiets); -voel door de rubbers van de voorschokbrekers heen en weer te bewegen of het glad is door olielekkage; -natuurlijk: of blok- (bij oliepeilstok) en framenummer overeenkomen -of de lak origineel is (biesjes zijn met de hand getrokken) Veel succes met de aankoop!

  32. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum: Johan, 1,5 jaar geleden heb ik een K100RT gekocht van bouwjaar 1986. Ik ben de 3? eigenaar. De eerste was een Belgische rijkswachter (nu federale politie) die er wat km mee gereden heeft. Ondertussen heb ik er 30.000 km mee gereden, totale km stand is nu 150.000 km. Tot op heden geen noemenswaardige kosten gehad. Ben onlangs naar RoemeniÎ op reis geweest met de K en heb daar zonder problemen 6000 km gebold. De motorblok heeft bij deze rit (en ook anders ) geen ml. olie verbruikt. Dus ik zou zeggen, een goeie koop, blijkbaar is de motor altijd goed onderhouden geweest en heeft ie weliswaar lange afstanden gebold waardoor ie niet veel slijtage vertoonde (verschil met politie in Belgie die meer kortere afstanden rijdt met een motor) groeten, Koenraad

  33. Forum import
    Reactie van bezoeker 'niels ', geïmporteerd van het oude forum: Mijn laatste 3 motoren honda transalp 600 ex politie bmw 650 gs ex politie bmw k1200rs ex politie In de laatste heb ik eindelijk dé motor gevonden die ik zocht. Zelf gekocht bij domeinen. alleen accu vervangen en olie verwisseld. Rij er nu een jaar mee. Heb hm gekocht met 54d op de teller, uit 2005 voor een prijs 4000 euro all in. Daar krijg je nevernooitniet een civiele uitvoering voor. Het blijft een gok, maar je kan aan de buitenkant zien hoe ermee omgegaan is. Ik weet uit welk korps deze komt, en daar reden 2 agenten op deze. Weet ook waar hij in onderhoudt geweest is, en dat hij al zn beurtjes heeft gehad. tja blijft een gok. zou het zo weer doen!